اگر همهی آن چیزی که میخواهید آفرود است پس جیپ رانگلر را باید در لیست خود قرار دهید. تمامی مدلهای رانگلر به سیستم چهار چرخ محرک، یک جفت اکسل سولید، ارتفاع بالا از سطح زمین و زوایای حمله و فرار قابلتوجه مجهز هستند. اگرچه رانگلر پیش از این هم خودروی توانایی بوده اما نسل کنونی آن قویترین و تواناترین رانگلر تاریخ بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسبی رانگلر شاید بهترین انتخاب نباشد ولی میتوان نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۷۰ اسبی را نیز در نظر گرفت که کوچکتر و سبکتر است.
دیفندر تاریخچهای مشابه با رانگلر در اروپا داشته و یک آفرودر قهار است. دومین نسل این خودرو سرانجام معرفی شده و در آمریکا نیز با جیپ سرشاخ خواهد شد. دو مدل با نام های ۹۰ دو درب و ۱۱۰ چهار درب وجود داشته و دو پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۹۶ اسبی و ۳ لیتری توربوی ۳۹۵ اسب بخاری را میتوان سفارش داد. این خودرو بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه میشود و البته ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد. دیفندر جدید از شاسی یونی بادی استفاده کرده اما نباید آن را دستکم گرفت.
همهی مدلهای فور رانر از نظر آفرود حرفهای زیادی برای گفتن دارند اما نسخه TRD Pro تقریباً همه آن چیزی که میخواهید را ارائه میکند. این خودرو از دامپرهای ۲.۵ اینچی فاکس، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و فلاپ های زیر بدنه سود میبرد. نیروگاه ۶ سیلندر ۴ لیتری این خودرو قدرت ۲۷۰ اسبی داشته و بسیار قابلاعتماد است.
زمانی که ورد تصمیم به ساخت رپتور گرفت حرکت آهسته در زمینهای خاکی و گلی را هدف نگرفت. نه این خودرو برای فریاد کشیدن در صحراهای باز و پریدن از روی تپهها طراحی شده است. پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۵۰ اسبی رپتور پرفورمنس قابلتوجهی ایجاد میکند. لاستیکهای ۳۴ اینچی بی اف گوودریچ نیز بهصورت استاندارد در زیر خودرو نصب شده و قفل دیفرانسیل الکترونیکی و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن هم وجود دارند. این نوع متفاوتی از یک پیکاپ آفرودر است.
پیکاپ های زیادی با تریم های آفرود عرضه می شوند اما گلادیاتور نیازی به چنین چیزهایی ندارد. در واقع گلادیاتور یک رانگلر با محفظه بار بوده اما این به معنی کاهش تواناییها نیست. همانند رانگلر میتوان سقف و دربها را جدا کرد اما تنها پیشرانه گلادیاتور در مقطع فعلی از نوع ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسبی است. در ادامه پیشرانه اکودیزل ۲۶۰ اسبی فیات-کرایسلر هم در دسترس خواهد بود.
اگر میخواهید از یک قاره به قارهای دیگر سفر کنید و خیالتان از بابت خودرو و مشکلات آن راحت باشد بنابراین تویوتا لندکروزر را باید انتخاب کنید. این خودرو ترکیبی از راحتی، فضای کابین زیاد، قابلیت اطمینان بالا و آفرود بسیار خوب میباشد. شاید این خودرو سطح اشرافیت رنجروور را نداشته باشد اما دستخالی نبوده و دلیل خاصی برای انتخاب آن توسط خریداران وجود دارد. در دل لندکروزر پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری قرار دارد که اگرچه تشنه است اما ما دوستش داریم.
اگر میخواهید وسایل خود را به خوبی جابجا کرده و گاهی اوقات هم این وسایل بهصورت عادی قابل جابجایی نیستند پس باید به فکر رم پاور واگن باشید. پیشرانه ۶.۴ لیتری همی بهصورت استاندارد وجود داشته و از جمله ویژگیهای آن میتوان به شوکهای بیلشتین، قفلهای اکسل جلو و عقب و وینچ توانا در جلو اشاره کرد. این یک خودروی بزرگ و سورپرایز کننده از نظر چابکی است.
اگر نیاز چندانی به یک پیکاپ بزرگ ندارید پس همیشه میتوانید به تاکوما فکر کنید. البته این خودرو در تریم TRD Pro آفرود درخشانی را نشان میدهد. سیستم چهار چرخ محرک با جعبه انتقال دو سرعته و قفل دیفرانسیل الکترونیکی همراه شده و اگر جایی گیر کنید این وسایل به کمکتان خواهند آمد. تاکوما TRD Pro همچنین از فنرهای بزرگتر و دامپرهای ۲.۵ اینچی فاکس سود میبرد. به این مجموعه باید پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قابلاعتماد و لاستیکهای تقویت شده گوودیر را اضافه کرد.
اگر خواهان یک آفرود اشرافی هستید و البته جیپ پرپولی دارید رنجروور گزینهای قابلاعتناست. این خودرو با پیشرانههای گوناگونی در دسترس بوده اما گل سرسبد آنها نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار ۵۵۷ اسب بخاری است. رنجروور هر جایی که بخواهید خواهد رفت و تنها چیزی که باید مهیا کنید حسابی پر و پیمان است!
اگر هم میخواهید یک پیکاپ فول سایز لایت دیوتی برای کار و تفریح داشته باشید رم ۱۵۰۰ ربل انتخاب مناسبی خواهد بود. این خودرو را میتوان با پیشرانههای ۳ لیتری دیزلی ۲۶۰ اسبی، ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری یا ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۹۵ اسب بخاری سفارش داد. ۱۵۰۰ ربل بهصورت استاندارد دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده، دامپرهای ارتقا یافته، کمک به حرکت در سرپایینی، لاستیکهای ۳۲ اینچی آفرود و فلاپ هاست. از جمله آپشن های رم هم میتوان به سیستم تعلیق بادی و قابل تنظیم و جعبه انتقال دو سرعته اشاره کرد.
مرسدس بنز G کلاس
این لیست بدون حضور G کلاس کامل نخواهد بود. این مجسمه نمادین در ابتدا به عنوان خودرویی نظامی طراحی شده بود اما حالا یکی از رضایتبخشترین آفرودرهای دنیاست. سه قفل دیفرانسیل به همراه سیستم چهار چرخ محرک بازگو کننده هدف ساخت G کلاس خواهند بود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۴۱۶ اسب بخاری است. البته نسخه AMG با قدرت ۵۷۷ اسبی حرف اول را میزند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/