برای رسیدن به چنین رکوردی، موتور شوالیه آهنین با اصلاحات انجام شده در وسط کامیون قرار گرفته است. نیروگاه این هیولای آهنین دارای چهار توربو شارژ می باشد که می تواند ۲۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۲۵ پوند گشتاور تولید کند. وزن این کامیون نسبت به نمونه قبلی کاهش پیدا کرده و با اصلاحاتی به ۴٫۵ تن رسیده است. جالب اینجاست که گیربکس شوالیه آهنین همان گیربکسی است که در سری FH ولو بکار گرفته می شود. از ویژگی های دیگر آن می توان به استفاده گسترده فایبرگلاس در کابین و سایر قسمت ها اشاره کرد.
هدایت شوالیه آهنین توسط کهنه سرباز مسابقات یعنی بوژه اوبرینک انجام شد که صاحب ۵ رکورد سرعت می باشد. در حال حاضر شوالیه آهنین توسط فدراسیون جهانی اتومبیل رانی FIA در حال بررسی می باشد.