به گزارش خودروکار، بررسی آمار منتشر شده درزمینه تولید خودروهای سواری نشان از آن دارد که
تولید این خودرو در ایران خودرو مرکزی، در تیرماه از رشد 16.8 درصد کاهش
نسبت به تیرماه 94 برخوردار شده است.
طی چهار ماه سال جاری نیز تولید این خودرو در ایران خودرو مرکزی با 18.8
درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 19 هزار و 854 دستگاه رسیده است.
آمار منتشر شده درباره پژو 405 که دو نوع انژکتوری و دو گانه سوز را در بر
می گیرد نشان از آن دارد که تولید این خودرو در ایران خودرو خراسان در
تیرماه هشت هزار و 507 دستگاه بوده که نسبت به تیرماه 94 ، 112.4 درصد رشد
داشته است.
در چهارماهه ابتدایی سال نیز تولید این خودرو در ایران خودرو خراسان با رشد 75.2 درصدی به 28 هزار و 701 دستگاه رسیده است.
بر اساس این گزارش، آییننامه "ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و
مجموعههای مرتبط" در 24 خرداد ماه 1389 به تصویب شورای سیاستگذاری خودرو
در وزارت صنایع و معادن وقت رسیده و 30 خرداد ماه همان سال از سوی این
وزارتخانه به خودروسازان ابلاغ شده است.
در این آیین نامه در بخش"توسعه و تولید محصولات جدید" تصریح شده که از
ابتدای سال 1395، تولید خودروهای سواری با برند داخلی که بیش از 10 سال از
زمان آغاز تولید آنها میگذرد و همچنین تولید خودروهای سواری با برند خارجی
که بیش از هفت سال از زمان اولین عرضه آنها میگذرد، باید متوقف شود.
در حالی در متن این قانون هدف از تصویب و اجرای آن "ارتقای کیفیت خودروهای
سبک (سواری و وانت) برای دستیابی به اهداف صنعت خودرو در افق سال 1404"
عنوان شده که با گذشت بیش از شش سال از ابلاغ هنوز از سوی دو خودروساز بزرگ
اجرایی نشده است.
پژو پارس، پژو 405، سمند و پراید از جمله خودروهای مشمول این آیین نامه باشند.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/