کد خبر: ۳۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
معرفی خودرو/

تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر

تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه شده بودند، اما نسل فعلی LS که با کد XF ۵۰ شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه ۶ سیلندر در دسترس است.
به گزارش خودروکار، زمانی که پنجمین نسل لکسس LS حدود سه سال پیش معرفی شد بسیاری از افراد از عدم وجود پیشرانه ۸ سیلندر در زیر کاپوت این خودرو ناراحت شدند. تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه شده بودند، اما نسل فعلی LS که با کد XF۵۰ شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه ۶ سیلندر در دسترس است. برخی رسانه‌ها مدعی بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر به این سدان لوکس شده‌اند.

در صورت صحت خبر‌ها لکسس اقدام به معرفی LS فیس لیفت ۸ سیلندر در آینده نزدیک یعنی احتمالاً سال ۲۰۲۱ خواهد کرد. ظاهراً قوای محرکه این خودرو از دستیار الکتریکی سود خواهد برد و بنابراین نام LS ۶۰۰h که اولین بار در سال ۲۰۰۷ بکار رفته بود احیا خواهد شد.






هنوز مشخص نیست که این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر موجود شرکت یا نسخه‌ای کاملاً جدید استفاده خواهد کرد، اما باید گفت مدل پیشین LS ۶۰۰h به پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی و واحدی الکتریکی مجهز بوده و قدرت ترکیبی ۴۳۹ اسب بخاری داشته است. قدرت این پیشرانه بیشتر از خروجی ۴۱۵ اسبی LS ۵۰۰ مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو است هرچند این مدل به خاطر وجود توربو گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد که بیشتر از گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده است. گشتاور LS ۵۰۰ به لطف وجود توربو در دور ۱۶۰۰ به دست می‌آید درحالی‌که مدل ۸ سیلندر پیک گشتاورش را در دور ۴ هزار ارائه می‌کند.



گفته می‌شود بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر تنها تغییر LS فیس لیفت نخواهد بود، زیرا ظاهراً ژاپنی‌ها مدل ۴ سیلندر را نیز در برخی بازار‌ها عرضه خواهند کرد تا جای خالی GS خیلی حس نشود.

رسانه‌ها همچنین تصاویری از پروتوتایپ LS فیس لیفت با تغییراتی در چراغ‌ها و سپر را منتشر کرده‌اند. یک سیستم نیمه خودران پیشرفته نیز در این سدان لوکس بکار خواهد رفت و احتمالاً کابین نیز تغییراتی خواهد داشت.



اگرچه برخی خبر‌های پیشین حاکی از خاتمه تولید پیشرانه ۸ سیلندر تویوتا و جایگزینی نسخه ۶ سیلندر توئین توربو بجای آن بوده‌اند، اما لکسس روی پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدیدی کار می‌کند. گفته می‌شود این پیشرانه در مدل‌هایی با قیمت بالای ۹۰ هزار دلار از جمله LC F جدید بکار خواهد رفت.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار