با تغيير مالكيت
لوتوس قابل خريدتر مي شود
آن چه از لوتوس در ذهن ها باقي است، سوپركارهاي بسيار گران قيمت و خودروهاي مخصوص مسابقه است، اما حالا كه صاحب اين برند، يك كمپاني چيني است، به تدريج خودروهايي عرضه خواهد كرد كه با قدرت خريد مردم سازگاري داشته باشد.
به گزارش خودروکار، برند لوتوس، كه حالا زندگي جديدي را با مالكيت كمپاني خودروسازي چيني «جيلي» آغاز كرده است، برنامه هاي جديدي در سر دارد. فيل پوفام، مدير عامل لوتوس در مصاحبه با بلومبرگ خبر از يك سوپركار برقي منحصر به فردي به نام لوتوس اويجا Lotus Evija داده بود كه 2 ميليون دلار قيمت گذاري شده و از آن فقط 130 دستگاه توليد مي شود. اما برنامه اي كه جيلي بعد از خريد اين برند براي آن دارد توليد خودروهاي قابل خريدتر با قيمت هاي 67 تا 110 هزار دلار است كه هنوز نام يا مدل آن مشخص نشده است.
برند لوتوس معروف به توليد خودروي مسابقه اي مخصوص گراند تور و فرمولا1 است اما آن چه جيلي از آن مي خواهد يك خودروي براي زندگي واقعي مردم در خيابان ها است. اين خودروي جديد لوتوس كه قرار است قابل خريدتر براي مردم باشد، آخرين خودروي احتراق داخلي يا درون سوز بنزيني است كه لوتوس طراحي و عرضه خواهد كرد، بعد از آن لوتوس به دنبال قواي محركه با سوخت هاي جايگزين خواهد بود. اليجا كه مدير عامل لوتوس از آن صحبت به ميان آورده است قواي محركه تمام الكتريك دارد.
در صورت تحقق اين برنامه و عرضه خودروهاي ارزان تر، لوتوس 5000 دستگاه خودرو در سال توليد مي كند كه مردم عادي هم قدرت خريد آن را داشته باشند. حالا كه صاحب اين برند تغيير كرده و يك كمپاني چيني است، در آينده به احتمال زياد نمي تواند به سگمنت خودروهاي اسپورت اكتفا كند و بايد وارد سگمنت هاي جديد بازار شود. به احتمال زياد با مديريت جديد و نوع نگرش جيلي، لوتوس در آينده خودروي شاسي بلند، يا سدان اسپورت طراحي و عرضه خواهد كرد.
چين كه چند سالي است بزرگترين بازار خودروي دنيا است، براي آن كه سري در ميان سرها داشته باشد و برندهاي خودروسازي مطرحي در دنيا داشته باشد، به تدريج برندهاي بسيار معروف اما در حال ورشكستگي را خريداري مي كند و از نام، تجربه و پتانسيل هاي آن ها بهره مند مي شود.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/