به گزارش خبرنگار خودروکار، امروزه بزرگترین کمپانی های سازنده ی موتور سیکلت در دنیا، میلیون ها دلار بر روی بخش توسعه و تحقیق خود سرمایه گذاری می کنند و همواره یکی از دغدغه هایشان تولید محصولات خود با حداقل وزن ممکن است.
این در حالی است که حال قصد داریم موتور سیکلتی خاص را معرفی کنیم که با نسل های جدید موتورسیکلت های تولید شده در دنیا قدری متفاوت است. این موتور سیکلت خاص که از سوی کریس زرینا طراحی شده است، همان مدل معروف کمپانی هوندا در سال 1982 تحت نام CX500 است که این بار از بدنه ای سنگی ساخته شده است.
از بخش هایی از این موتور سیکلت که از سنگ ساخته شده است می توان به قاب چراغ جلو، مخزن سوخت، زین، زیر پایی ها و کلاه کاسکت اشاره کرد.
کریس زرینا در ساخت قسمت های سنگی این موتور سیکلت خاص از سنگ آتشفشانی بهره جسته است. که به موجب استفاده از این نوع سنگ در طراحی بدنه ، این موتور سیکلت نیمه سنگی دارای وزنی بالغ بر 350 کیلوگرم است. به همین سبب نیز برای تحمل وزن سنگ های بکار برده شده در بدنه ی موتور سیکلت، از کمک فنر و شاسی تقویت شده استفاده شده است.
در پایان باید این نکته را متذکر شویم که راندن چنین موتور سیکلت ثقیلی واقعا به جسارت نیاز دارد و استفاده از آن کار هر موتور سواری نیست!
مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: motosiklet.net
انتهای پیام/