کد خبر: ۳۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

ابلاغ مصوبه ستاد سوخت برای رونق فروش‌ اینترنتی

یک مقام مسئول در وزارت صنعت از مصوبه امروز ستاد سوخت برای رونق فروش‌های اینترنتی در شرایط شیوع کرونا خبر داد و گفت: ناوگان حمل و نقلی که در این طرح مشارکت کنند، 20درصد سهمیه مازاد بر سقف پیمایش همان روز خود دریافت می‌کنند.
 به گزارش خودروکار، جمشید گلپور  با اشاره به مصوبه امروز ستاد حمل و نقل سوخت برای رونق فروش‌های اینترنتی گفت: بر اساس مصوبات این کارگروه، تا پایان دوره شیوع کرونا، جهت تشویق و ترغیب خرید غیرحضوری جابجایی کالا به صورت اینترنتی، ناوگان حمل و نقل مشارکت‌کننده در این طرح، 20 درصد مازاد بر سقف پیمایش همان روز با تائید و صحت‌صنجی اتاق اصناف ایران اختصاص می‌یابد. 

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در ستاد سوخت افزود: رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا برای تمامی مشارکت‌کنندگان در طرح فروش اینترنتی ضروری است.

وی افزود: بر اساس مصوبات جلسه‌ای که در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با حضور نمایندگان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزار شده است، مقرر شد تا با توجه به شرایط جاری و شیوع ویروس کرونا جهت گسترش استفاده از خودروهای عمومی دورن شهری(پراید و تیبا)، به جای سیکل ترکیبی از سیکل شهری جهت نحوه محاسبه مصرف بنزین پس از اخذ استعلام از سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی به روزرسانی شود. 

گلپور ادامه داد: همچنین مقرر گردید مبنای محاسبه پیمایش سواری کرایه برون شهری(سمند و پژو 405) پس از اخذ استعلام از سازمان بهینه سازی مصرف انرژی به روزرسانی شود. 

وی افزود: برگزاری فروش‌های اینترنتی از جمله سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مایجتاج مردم به صورت غیرحضوری است؛ به نحوی که به موازات تدابیری که برای تأمین و توزیع کالاها صورت می‌گیرد فروش‌های اینترنتی نیز به منظور تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم در سایر گروه‌های کالایی تا آخر فروردین ماه تمدید شده است که بر این اساس تمامی عرضه کنندگان کالا در قالب این طرح باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن اقلام نیازهای مردم را تأمین نمایند.

برگزاری این جشنواره از ۱۶ تا پایان فروردین ماه تمدید شده و این در شرایطی است که اسفند ماه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۲۳۶ درصدی فروش اینترنتی را شاهد بودیم و در طول یک هفته برگزاری جشنواره برخی فروشگاه‌ها بین صد تا ۲۰۰ درصد افزایش فروش را تجربه کرده اند.

منبع: فارس 


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار