دادستانی دیترویت همچنین 6 نفر از مدیران و کارکنان شرکت فولکس واگن، از جمله الیور اشمیت که مدیر دفتر مهندسی و محیط زیست فولکس واگن در میشیگان، را به خاطر نقش آنها در توطئه نزدیک به 10 سال تحت تعقیب قرار می دهد.
دادگاه دیترویت اشمیت را به توطئه برای کتمان واقعیت درخصوص آلاینده ها متهم و فولکس واگن هم در خصوص کتمان واقعیت از بازرسان مقصر شناخته شد.
در ماه دسامبر، مقام های فولکس واگن ابراز نگرانی کردند که ترامپ با موضع حمایتگرایی از صنایع داخلی آمریکا ممکن است نسبت به دولت اوباما سختگیری بیشتری در پرونده فولکس واگن نشان دهد.
بر اساس این گزارش، این توافق هنوز نهایی نشده و ممکن است تا هفته آینده به سرانجام نرسد و حتی احتمال شکست مذاکرات نیز وجود دارد.
'هربرت دایس' از مدیران ارشد فولکس واگن روز یکشنبه گفته بود که امیدار به مختومه شدن تحقیقات کیفری از این شرکت در آینده نزدیک است اما از ذکر زمان خاصی خوداری کرد.
در همین ارتباط ، نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) 'اولیور اشمیت' یکی از مدیران فولکس واگن را به اتهام ساخت و پاخت در ارتباط با رسوایی آلایندگی بازداشت کرده است. اشمیت روز شنبه در فلوریدا بازداشت شد و قرار است در دادگاهی در دیترویت حاضر شود.
فولکس واگن در سپتامبر 2015 اذعان کرد که در 11 میلیون دستگاه خودرو دیزلی در سرتاسر جهان نرم افزارهایی برای تقلب در آزمایش های معاینه فنی نصب کرده است. سازمان های مقرراتی آمریکا این تقلب را افشا کردند که این پرونده در آمریکا به 'دیزل گیت' معروف شده و این امر می تواند تا سقف 17.5 میلیارد دلار برای این شرکت در آمریکا هزینه داشته باشد.
پیش از این نیز دادگاهی در کره جنوبی رئیس کره ای فولکس واگن را به دلیل فریب مشتریان و ارائه اجناس و قطعات تقلبی به یک سال و نیم حبس محکوم کرد. از وی با عنوان «یون» نام برده شده و دادگاه در حکم خود آورده که شرکت آلمانی به دلیل تخلفاتی که انجام داده به شهرت خود در کره جوبی و جهان لطمه زده است.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/