به گزارش خودروکار، شرکت خودروسازی "جنرال موتورز"(GM) دوباره نام خود را بر سر زبانها انداخته است و در یک چالش و رقابت بزرگ با شرت "تسلا موتورز" اعلام کرده است که موفق به ساخت یک باتری جدید برای وسایل نقلیه برقی شده است که دامنه آن از باتریهای تسلا بیشتر است و هزینه تولید کمتری نسبت به باتریهای فعلی دارد.
با وجود دامنه ۳۹۰ مایلی فعلی تسلا، جنرال موتورز وعده داده باتری جدیدش دامنه حرکتی ۴۰۰ مایلی را با یک بار شارژ کامل ارائه دهد.
سلولهای باتری جدید این شرکت در چندین مدل کاملاً برقی جدید قابل استفاده خواهد بود که شامل خودروی برقی خودران این شرکت به نام "کروز اوریجین"(Cruise Origin) و همچنین شاسی بلند لوکس کادیلاک در آینده است.
این شرکت همچنین اظهار داشت که برنامه فعلی آن، صدور مجوز برای استفاده شرکتهای دیگر از فناوری باتری جدید خود است.
"ماری بارا"، مدیر عامل "جنرال موتورز" در یک سخنرانی برای رسانهها و سرمایهگذاران گفت: "جنرال موتورز" به دنبال آیندهای تمام الکتریکی است، زیرا ما معتقدیم تغییرات آب و هوایی جدی است.
وی همچنین اظهار کرد: این شرکت بیش از ۳ میلیارد دلار در سال برای تحقیق و توسعه خودروهای برقی، بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ اختصاص میدهد.
سلولهای جدید باتری "جنرال موتورز" که به آنها "اولتیوم"(Ultium) گفته میشود، کیسههایی نرم و مسطح هستند که میتوان آنها را در ردیفهای افقی، مانند کتابها در قفسه کتاب قرار داد و همچنین میتواند به صورت عمودی چیده شود که این ویژگی به خودروسازان انعطافپذیری بیشتری در طراحی میدهد.
حداقل مقدار کبالت در باتریهای "اولتیوم" مورد استفاده قرار میگیرد که منجر به کاهش هزینه تولید این باتریها میشود.
"جنرال موتورز" قول داده است که قیمت سلولهای باتری به طور چشمگیری به زیر ۱۰۰ دلار در هر کیلووات ساعت کاهش خواهد یافت.
مدیران "جنرال موتورز" معتقدند که نسل جدید باتریهای این شرکت به لطف کاهش هزینه تولید، سود سرشاری را به ارمغان خواهد آورد.
این خبر نشان میدهد شرکت تسلا به عنوان اصلیترین سردمدار دنیای خودروهای برقی در رقابت سختی قرار دارد و در آینده کار دشواری خواهد داشت.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/