کد خبر: ۳۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد برای خرید و نوسازی اتوبوس‌ در کشور

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید و نوسازی اتوبوس در کشور خبر داد.
به گزارش خودروکار، جمالی نژاد در  حاشیه نخستین نشست مسوولان پایگاه‌های بسیج شهرداری‌های مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در تشریح روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور با توجه به تحقق سهمیه بندی سوخت، استقبال مردم به سمت حمل و نقل عمومی بود بر همین اساس ما به عنوان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باید بستر بهره گیری بهینه از حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم.

وی افزود: متاسفانه  بیش از ۷۹ درصد ناوگان فرسوده است و با توجه به مسائل اقتصادی، نوسازی آن کار سختی محسوب می‌شود ولی با جلسات مشترکی که با وزراء و معاون اول رئیس جمهور داشتیم گام‌های مثبتی در بحث نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته شده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر در بحث نوسازی اتوبوس‌ها تجهیز آن آغاز شده و در جلسه آخر با معاون رئیس جمهور مقرر شد ۳۰۰۰ میلیارد تومان کمک برای خرید اتوبوس‌های جدید و ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز ناوگان فعلی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: ۸۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت وجود داشت که از این میزان بخش زیادی به مترو و حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا کرد و بخشی نیز برای حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است. همچنین با توجه به جلساتی که برگزار شده در حوزه تاکسیرانی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.



منبع: ایسنا

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار