رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو پاسخ میدهد:
تفاوت قیمت خودروهای دوگانهسوز با تکسوز چقدر است؟ + آخرین نرخها
رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو گفت: با توجه به گرانی بنزین در حال حاضر تقاضا برای خودروهای دوگانهسوز بیشتر از قبل شده است.
به گزارش خودروکار، این روزها بازار خودرو شاید کمی تغییر جهت پیدا کرده و به دلیل افزایش نرخ بنزین، بسیاری از افراد به سمت خرید خودروهای دوگانهسوز رفتهاند یا میخواهند خودروهایشان را از حالت تکسوز به دوگانهسوز تبدیل کنند. در بازار ایران نیز تعداد خودروهای دوگانهسوز بسیار بالا نیست و تنها میتوان خودروهایی نظیر پژو 405، پارس، سمند، و چند مدل وانت را خریداری کرد.
برای پیگیری وضعیت قیمت و شرایط خرید و فروش این نوع خودروها گفتوگویی با سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو صورت گرفته است که در ادامه گزارش مشروح آن را میخوانید.موتمنی درباره وضعیت تقاضا برای خودروهای گازسوز گفت: خودروهای دوگانهسوز با توجه به افزایش نرخ بنزین به صرفه هستند و از آنها برای مقاصد مختلف استفاده میشود.
این خودروها به دلیل این که تعداد آنها در بازار کم است، با اختلاف قیمت نسبت به نمونههای تکسوز بنزینی مواجه شدند. پیش از افزایش نرخ بنزین اختلاف قیمتها در حد 1 الی 2 میلیون تومان بود اما شرایط تغییر کرده است. به طور کلی تقاضا برای خرید خودروهای دوگانهسوز بعد از تغییر قیمت بنزین بیشتر شد.
وی در ادامه به قیمت برخی از مدلهای دوگانهسوز در بازار پرداخت و گفت: در حال حاضر پژو پارس معمولی 101 و نسخه دوگانه 117 میلیون تومان قیمت دارد. سمند معمولی 95 میلیون است و این در حالی است که نمونه دوگانهسوز آن 117 میلیون تومان قیمت دارد. در مورد وانتها نیز نیسان دوگانهسوز با قیمت 87 میلیون تومان عرضه میشود.
موتمنی در پایان گفت: پراید از سال 96 به صورت دوگانهسوز عرضه نشد و فقط نمونه کارکرده آن در بازار وجود دارد. دلیل قطع شدن تولید این خودرو نیز مشخص نیست. لازم به ذکر است که تا ماه مهر و آبان ختلاف قیمت خاصی میان نمونههای دوگانه و معمولی وجود نداشت. اما در حال حاضر اختلاف قیمت دوگانه با نسخههای تکسوز بنزینی به 10 الی 14 میلیون تومان رسیده است. در این میان بیشترین اختلاف قیمت نیز به خودروی سمند مربوط میشود.
منبع: گسترش نیوز
انتهای پیام/