کد خبر: ۳۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
قائم مقام وزیر صمت خبر داد

رصد روزانه بازار توسط ۴ هزار بازرس/ سهمیه وانت بار‌ها به ۴۰۰ لیتر افزایش یافت

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه نرخ بنزین در برخی از کالا‌ها تاثیر خیلی ناچیزی دارد، گفت: ۴ هزار بازرس بازار را رصد می‌کنند.
به گزارش خودروکار، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به ساختار تورمی در اقتصاد کشور مردم به اندازه کافی با تورم و گرانی رو به رو هستند و در ضمن قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

وی همچنین افزود: تمامی تلاش ستاد تنظیم بازار و مجموعه وزارتخانه صمت این است که اصلاح قیمت بنزین بر این گرانی‌ها اضافه نکند.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: پس از افزایش قیمت بنزین تمرکز ستاد تنظیم بازار و اقدامات عملیاتی این وزارتخانه در سه حوزه هماهنگی، کنترل و اطلاع رسانی معطوف شده است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار طی این بازه زمانی هماهنگی‌های لازم را بین تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع و همینطور شبکه‌های توزیع، اصناف، فروشگاه‌های زنجیره، اتحادیه ها، مراکز عرضه و حتی تولید کنندگان انجام داده است.

مدرس خیابانی اظهارکرد: جدا از این بازار به شدت در حال رصد، پایش و کنترل است و بازرسان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعزیرات حکومتی، اصناف و اتحادیه‌ها با تمام توان در سطح بازار حضور دارند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون میانگین روزی ۳۰ هزار بازرسی در بازار از سوی افزون بر ۴ هزار بازرس در حال انجام است.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند که از شرایط به وجود آمده سوء استفاده و کالا‌ها را با قیمت‌های بالاتر در سطح بازار عرضه کنند.

وی اظهار کرد: بازار از سوی دستگاه‌های نظارتی و کنترلی بطور مستمر در حال رصد و کنترل است بنابراین با بروز هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، احتکار و نظایر این به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدرس خیابانی گفت: این افراد از جنس اصناف نبوده بلکه در لباس کسبه و واحد‌های صنفی می‌خواهند از آب گل آلوده ماهی بگیرند.

وی افزود: نرخ بنزین در برخی از کالا‌ها تاثیر خیلی ناچیزی دارد بنابراین افزایش قیمت کالا‌ها به هیچ وجه مورد قبول نیست.

وی گفت: مطابق تصمیم دیروز ستاد تنظیم بازار ۱۰۰ لیتر بنزین به سهمیه وانت بار‌ها اضافه شد یعنی سهمیه وانت بار‌ها از ۳۰۰ به ۴۰۰ لیتر افزایش یافت.

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار