کد خبر: ۳۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

جریمه ۴۰ هزار تومانی برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو

با توجه به گفته های رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ پارک کردن وسایل نقلیه در پیاده رو ممنوع بوده و جریمه به دنبال دارد.
به گزارش خودروکار، سرهنگ محمد رازقی در این خصوص توضیح داد: توقف در حریم پیاده رو‌ یکی از انواع تخلفات ساکن است. این تخلف، باعث ایجاد بی نظمی ترافیکی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود. 

کسانی که جلوی در خانه‌های خود در پیاده رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیر محل سکونتشان توقف می‌کنند و برای ساکنین آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این تخلف در تهران به شدت در حال رواج بوده، افزود: طبق ماده 163 آئین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در پیاده‌رو، جزء اماکن ممنوع است و افراد داوطلب دریافت گواهی نامه این آئین نامه را امتحان داده و گواهینامه می‌گیرند. بر همین اساس عنوان جریمه‌ای برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو وجود دارد و مبلغ 40 هزار تومان نیز اعمال قانون برای آن در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رزاقی با اشاره به اینکه تمام قوانین برای موتورسیکلت‌ها هم صدق می‌کند، گفت: تمام قوانین مانند سرعت، سبقت، توقف و... برای خودروها و موتورسیکلت‌ها برابر است. از آن جایی که موتورسیکلت‌ها جای کمتری را اشغال می‌کنند، پارک آن‌ها در اماکن ممنوعه بیشتر از خودروهاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار