به گزارش خودروکار، هيوندايی كره جنوبی، قرارداد مقدماتی ساخت كارخانه جديد در اندونزی را به امضا رساند. و اين اولين كارخانه هيوندايی در آسيای جنوبی غربی است و به نوعی سهم جويی در رقابت با خودروسازان ژاپنی است.
اين قرارداد زمانی به امضا رسيده است كه شركت هيوندايی و كمپانی تابعه آن كياموتورز با افول فروش در چين دست و پنجه نرم می كنند و حتی كار به جايی رسيده كه دو كارخانه از كارخانه های هيوندايی-كيا در چين به حال تعليق درآمده اند.
سرمايه گذاری 1.55 ميليارد دلاری هيوندايی-كيا در اندونزی در سال 2030 به بار می نشيند. شهر بكاسی در شرق جاكارتا برای احداث اين كارخانه انتخاب شده است و از سال 2021 توليد اوليه را شروع خواهد كرد و سالانه 150 هزار دستگاه خودرو در آن توليد می شود كه به تدريج به ظرفيت 250 هزار دستگاه می رسد. قرار بر اين است كه در اين كارخانه خودروهای شاسی بلند اندازه متوسط يا كوچك خودروهای چند منظوره MPVs و خودروهای برقی توليد شوند.
ساخت اين كارخانه باعث صرفه جويی در پرداخت تعرفه در ناحيه آسه آن از 5 تا 80 درصد می شود. اندونزی هم به خاطر جمعيت و بزرگی بازار خودرواش انتخاب شده است. ضمن آن كه عضو كشورهای آسه آن هم هست.
در مراسم امضای قرارداد رئيس جمهور اندونزی، جوكو ويدودو و قائم مقام هيوندايی، سوئی سان چونگ حضور داشتند. اين مراسم در كره جنوبی و با حضور رهبران آسه آن به ميزبانی مون جائه اين رئيس جمهور كره جنوبی برگزار شده بود.
هيوندايی در مقايسه با رقبای ژاپنی در آسيای جنوب غربی بسيار عقب تر است. در ماه ژانويه تا سپتامبر كره جنوبی 122,883 دستگاه خودرو در اين منطقه فروخت در حالی كه ژاپن 854,032 دستگاه فروخته است.
در منطقه آسه آن بر اساس آمار شركت تحقيقاتی LMC Automotive در فصل چهارم سال 2019 ميزان فروش نسبت به زمان مشابه سال گذشته 4درصد كاهش داشته است.
هيوندايی می گويد كشورهاي كليدی آسه آن، تايلند، مالزی، ويتنام و سنگاپور فروش تجمعی خودرو را از 3.16 ميليون دستگاه در سال 2017 به 4.49 ميليون دستگاه در سال 2026 خواهند رساند.
منبع: سایپا نیوز
انتهای پیام/