به گزارش خودروکار، عضو لاكچری گروه خودروسازی فولكس واگن، آئودی، به ازای هر ده نفر نيروی انسانی، يك نفر را از كار بركنار خواهد كرد تا چند ميليارد يورويی برای شيفت به سمت توليد خودروهای برقی آزاد شود.
برخی از خودروسازان برتر دنيا، با كاهش فروش خودرو دست و پنجه نرم می كنند، مخصوصاً مهمترين بازار خودروی دنيا يعنی كشور چين، چند ماهی است كه افول فروش و كاهش شديد نسبت به زمان مشابه سال گذشته را تجربه می كند، درست در چنين وانفسايی، دوره گذار به خودروهای برقی هم مزيد بر علت شده است. كار به جايی رسيده كه برخی از كشورها، مخصوصاً كشورهای پيشرفته، در حال وضع قوانينی هستند كه به تدريج خودروهای بنزين سوز را ممنوع خواهند كرد.
اخراج كاركنان در آئودی روندی تدريجی است و تا سال 2025 طول می كشد و 10.6 درصد از نيروی انسانی تعديل شده و 6 ميليارد يورو (6.61 ميليارد دلار) برای آئودی ذخيره خواهد شد، در عوض اين پول ذخيره شده برای استخدام 2000 نيروی جديد صرف خواهد شد.
آئودی در بيانيه ای اعلام كرد: «شركت بايد چابك شود و تناسب اندام پيدا كند تا برای آينده آماده باشد و معنی آن اين است كه در ساختار نيروی انسانی تغييراتی پيش می آيد، عده ای می روند و عده ای تازه می پيوندند.»
اين تعديل در نيروی انسانی با توجه به رعايت حقوق و مزايا، بازنشستگی زودرس و مواردی از اين قبيل موجب خواهد شد كه آئودی حاشيه سود 9 تا 11 درصد پيش بينی شده خود را حفظ كند.
در اين مسير آئودی، تنها نيست. شركت هايی مثل دايلمر [صاحب مرسدس بنز]، قطعه ساز عظيم كانتيننتال و اوسرام هم در ماه های اخير خبر از تعديل نيرو داده اند.
پيتر ماش رئيس هيئت مديره شورای كار آئودی دراين زمينه می گويد: «ما به يك نقطه عطف رسيده ايم. بخش اصلی و هسته مركزی كارگری امنيت خود را حفظ خواهد كرد.»
آئودی سالانه در شهر انگولستاد حدود 45 هزار دستگاه و در شهر نكارسلوم حدود 225 هزار دستگاه خودرو توليد می كند. برقی شدن محصولات آئودی از شهر نكارسلوم با سرمايه 300 ميليون دلار و از سال 2025 شروع خواهد شد.
برام شات مدير عامل آئودی گفته است: «در اين دوران فراز و نشيب، ما به چابكی و اثربخشی آئودی فكر می كنيم و [اين تعديل نيرو] بهره وری، توسعه پايدار و افزايش قدرت رقابت پذيری كارخانه های آلمانی را افزايش می دهد.»
منبع: سایپا نیوز
انتهای پیام/