به گزارش خودروکار، بازار خودروهای چینی با انرژی جدید احتمالاً از سال آینده شاهد افزایش فروش خواهد بود چون خودروسازان محصولات جدیدتری را برای ترغیب خریداران تولید کردهاند ولی نیاز به سیاستهای حمایتی بیشتری از سوی دولت است.
چین همواره حامی خودروهای دارای انرژی جدید بوده و نیازهای سهمیه تولید خودروسازان را تامین کرده است. ولی یارانههای این خودروها را در سال جاری در چارچوب طرح کلی کاهش یارانه ها قطع کرد و باعث گران شدن این خودروها شد. در ماه اکتبر، فروش خودروهای دارای انرژی جدید 45.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
قبل از کاهش یارانهها، بازار خودروهای دارای انرژی جدید چین که شامل خودروهای هیبریدی، خودروهای برقی باتری دار و خودروهای دارای سوخت هیدروژنی می شود، 62 درصد در سال گذشته افزایش داشت.
مدیرعامل گروه فولکس واگن در چین هفته گذشته در حاشیه نمایشگاه خودروی گوانجو گفت:« پیش بینی میکنیم بازار خودروهای دارای انرژی جدید در سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد ولی این رشد احتمالاً به اندازه سالهای گذشته نخواهد بود».
یک عامل اساسی در احیای این بازار به خودروسازان بزرگ مربوط میشود که مدلهای جدید این خودروها را بسازند.
خودروسازانی مثل فولکس واگن، لکسوس تویوتا، مرسدس بنز دایملر و تسلا با قدرت در نمایشگاه خودروی گوانجو ظاهر شدند تا خودروهای الکتریکی خود را با طراحی های جدید به نمایش بگذارند.
برایان گو، رییس استارتاپ خودروهای الکتریکی ایکس پنگ، گفت اعتقاد دارد پیشرفت زیرساخت های شارژ کشور به بهبود فروش خودروهای الکتریکی در سال آینده کمک می کند.
وی اضافه کرد یک نکته مثبت دیگر کاهش قیمت خودروهای الکتریکی با افزایش تولید خودروسازان است.
« به نظر من، طی دو سال آینده ، خودروهای الکتریکی بسیار ارزانتر از خودروهای دارای موتور احتراق داخلی خواهند بود چون قیمت باتری به سرعت پایین می آید و افزایش تعداد آن ها هزینه ها را کاهش می دهد».
ولی تمام مقامات اجرایی خوشبین نیستند. برخی معتقدند که این صنعت تحت فشار زیادی قرار دارد و نیاز به سیاستهای حمایتی بیشتری است.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/