به گزارش خودروکار، فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار میرود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار میآید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است. این خودروساز در همین راستا اعلام کرده است که برنامههای بلندمدتی برای توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی و افزایش سهم آنها دارد.
تازهترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت insideevs نشان میدهد که خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن ای گلف (Volkswagen e-Golf) موفق شده است نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان آمریکایی را به سمت و سوی خود جلب کند و سهم خود را در بازار ایالات متحده نسبت به سال قبل افزایش دهد.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
با توجه به تغییر سیاستهای جهانی درباره حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلایندهها و گازهای گلخانهای، بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
خودروی محبوب و الکتریکی ایگلف توانسته است ظرف ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی چهار هزار و ۲۳۳ دستگاه خودرو را به فروش برساند.
خودروی فولکس واگن ایگلف در کنار نیسان لیف از جمله برترین، محبوبترین و پرفروشترین خودروهای الکتریکی به شمار میرود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام /