به گزارش خودروکار، خبرهای منتشر شده از شرکت تسلا حاکی از آن است که با وجود مشکلات پیش آمده در مراسم معرفی رسمی Cybertruck، این اتومبیل با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه شده و تعداد زیادی از آن به صورت پیش فروش به خریداران فروخته شده است.
ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا اعلام کرد این شرکت بیش از ۱۴۶ هزار دستگاه از وانت الکتریکی Cybertruck را به فروش رسانده است. طبق ادعای مدیران تسلا، این تعداد از اتومبیل Cybertruck تنها در عرض ۴۸ ساعت پیشفروش شده و مبلغی برابر با ۱۴.۶ میلیون دلار را نصیب این شرکت کرده است. تسلا سرمایهگذاری گستردهای را روی این خودرو مفهومی انجام داده است و باید در ادامه این خودرو چه جایگاهی را در میان مردم به دست میآورد.
شرکت تسلا سه مدل از Cybertruck را تولید کرده که هرکدام از آنها توانایی متفاوتی در طی مسیر دارند. مدل تک موتور rear-wheel drive با قیمت ۳۹ هزار ۹۰۰ دلار، مدل دارای موتور دوگانه all-wheel drive با قیمت ۴۹ هزار و ۹۰۰ دلار و سرانجام مدل مجهز به موتور سهگانه all-wheel drive با قیمت ۶۹ هزار و ۹۰۰ دلار تمامی انواع تولید شده از وانت الکتریکی تسلا هستند. مدلهای مذکور هر کدام به ترتیب میتوانند ۴۰۲، ۴۸۲ و ۸۰۴ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ باتری طی کنند.
از میان سه مدل ساخته شده از وانت الکتریکی تسلا تا کنون مدل دارای تک موتور rear-wheel drive بیشترین میزان درخواست از سوی خریداران را داشته است. مدلهای تک موتور و مجهز به موتور دوگانه Cybertruck تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده میشود، ولی مدل دارای موتور سهگانه احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه میشود.
این اولین بار نیست که تسلا پس از معرفی یکی از خودروهای جدید خود به سرعت با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه میشود. با این وجود هنوز نمیتوان با قطعیت در مورد موفقیت یا موفق نشدن وانت الکتریکی تسلا سخن گفت و باید منتظر ماند و دید این خودرو پس از عرضه چگونه نظر مخاطبان را به سمت خود جذب میکند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/