کد خبر: ۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷

تولید خودرو در کشور افزایش می‌یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری تولید خودرو در کشور افزایش می‌یابد.
به گزارش خودروکار، منصور معظمی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: در پسابرجم فرصت بهتری برای صنایع فراهم شده است و تجهیزات مورد نیاز این صنایع بهتر و راحت‌تر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بیش از گذشته فراهم است، ادامه داد: صنایع می‌توانند از فناوری‌های نوینی در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم اصلاح رویه برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صنایع، بیان کرد: برخی بانک‌ها به جای تزریق اعتبار به بخش صنعت، برای خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی از همکاری برای توسعه بخش آموزش برای مدیران صنایع خبر داد و افزود: توسعه صنایع دریایی در دستور کار است و در این راستا آماده همکاری هستیم.

معظمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود، اضافه کرد: طی پنج‌ماهه امسال ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت خودرو در خروج اقتصاد از رکود افزود: مذاکراتی با شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تکیه بر توان داخلی یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است، گفت: اهتمام ویژه‌ای برای توسعه تولید داخل داریم.



منبع: مهر


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار