به گزارش خودروکار، اما تحلیلگران عقیده دیگری دارند. شرکت عظیمی که درپی ادغام این دو
خودروساز مطرح تشکیل خواهد شد میتواند تولید مازاد 6 میلیون دستگاهی را
بهویژه در بخش خودروهای کوچک بازار اروپا ایجاد کند چراکه هر دو خودروساز
در این بخش حضوری پررنگ دارند. تحلیلگر شرکت الامسی اتوموتیو در اینباره
میگوید: پس از ادغام نرخ بهرهوری کمتر از 58 درصد خواهد بود که میتواند
این گروه جدید را با حدود 6 میلیون ظرفیت تولید مازاد در سرتاسر جهان
روبهرو کند. بازار اروپا هم احتمالا در مرکز این تحول قرار میگیرد و از
اینرو ممکن است برخی از تاسیسات خودروسازی در اروپا تعطیل شوند. بر این
اساس، کارخانههایی همچون تاسیسات فیات در صربستان و تاسیسات واکسهال در
انگلستان جزو آسیبپذیرترین کارخانهها از نظر احتمال تعطیلی هستند. برخی
از مقامات دولتی و اتحادیههای کارگری پیشتر نگرانی خود را در اینباره
ابراز کردهاند.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/