کد خبر: ۲۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

داخلی‌سازی سامانه سوخت‌پژو ۲۰۰۸

پلت‌فرم سوخت‌رسانی پژو ۲۰۰۸ داخلی‌سازی شده است و اگر این موفقیت رخ نمی‌داد امکان تداوم تولید و اجرای تعهدات باقی مانده وجود نداشت.
به گزارش خودروکار، آرمان موسوی مدیرعامل شرکت اورند پیشرو، در همایش تخصصی ساخت و فناوری(قطعات سیستم سوخت‌رسانی و پلیمری خودرو)، با اعلام این مطلب گفت: محصولات تولیدی این گروه قطعه‌سازی تمام الزامات استاندارد پیشنهادی سازمان ملی استاندارد را پاس می‌کند و آمادگی برای تولید و عرضه محصول حتی مطابق با استانداردهای روز جهانی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سیستم سوخت‌رسانی خودروهای جدید مانند ۲۰۰۸، ۳۰۱ و سی۳ در گروه رایزکو تولید و عرضه می‌شود، افزود: پس از تولید هفت هزارمین محصول ۲۰۰۸، سیستم سوخت‌رسانی پژو۲۰۰۸ تماما داخلی‌سازی و تحویل ایران‌خودرو شده است.موسوی تصریح کرد: چنانچه موفق به داخلی‌سازی سیستم سوخت‌رسانی محصول ۲۰۰۸ نمی‌شدیم، شاید امروز باید نظاره‌گر طرح‌های جایگزین این محصول برای خریداران می‌بودیم، کمااینکه مشاهده می‌کنید برخی خریداران تولیدات گروه خودروسازی سایپا امروز به‌جای تحویل محصول ثبت‌نامی باید خودروهای جایگزین مانند تیبا و پراید را انتخاب و دریافت کنند.

مدیرعامل اورند پیشرو، همچنین از آماده بودن سیستم سوخت‌رسانی محصول ۳۰۱ خبر داد و اضافه کرد: نمونه‌سازی این خودرو نیز قرار است از اواخر امسال آغاز شود و از ابتدای سال آینده شاهد تولید انبوه محصول ۳۰۱ در ایران‌خودرو خواهیم بود.وی سطح داخلی‌سازی در سیستم سوخت‌رسانی ۳۰۱ را فراتر از ۲۰۰۸ اعلام کرد و افزود: سیستم سوخت‌رسانی محصول رهام متعلق به سایپا در این مجموعه تولید و داخلی‌سازی شده است، هرچند هزینه هنگفتی به دلیل تغییر و تفاوت نرخ ارز به گروه رایزکو تحمیل شد.موسوی در پاسخ به میزان مطالبات معوق گروه رایزکو از خودروسازان گفت: در حال‌حاضر و فقط از یکی از خودروسازان مبلغ ۳هزار میلیارد ریال طلب داریم که به این رقم حجم زیاد چک‌های پاس‌نشده خودروسازان را نیز باید اضافه کرد.

وی با بیان اینکه وضع قطعه‌سازان در شرایط فعلی بسیار دشوار است و آنها به اصطلاح با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در همین شرایط شاهد حضور و بروز فعالانه و آگاهانه قطعه‌سازان در نمایشگاه قطعات خودرو هستیم.همایش تخصصی ساخت و فناوری(قطعات سیستم سوخت‌رسانی و پلیمری خودرو) به همت هلدینگ رایزکو در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو و با حضور جمعی از دانشجویان مرکز نوآوری و دانشکده مکانیک دانشگاه تهران، دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و اصحاب رسانه برگزار شد.


منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار