طرز کار این سنسور به گونه ای است که امواج از فرستنده سنسور ارسال میشود و در صورت خشک بودن شیشه این امواج از شیشه عبور میکند اما در صورتی که سطح شیشه ی جلو خیس باشد این امواج منعکس شده به گیرنده سنسور میرسند و پس از آن کنترل یونیت سنسور مقدار امواج ارسال شده با مقدار دریافت شده را مقایسه میکند. در صورتی که مقدار امواج دریافت شده کمتر از مقدار ارسال شده باشد سنسور به ECU دستور فعال شدن برف پاک کن ها را میدهد.
ECU نیز پس از دریافت اطلاعات کنترل یونیت سنسور پس از تجزیه و تحلیل مجدداً اطلاعات را برای فعال شدن برف پاککن ها را صادر میکند.
همچنین میزان سرعت کارکرد برف پاک کن نیز به تشخیص سنسور بستگی دارد. یعنی سنسور با مقایسه مقدار اطلاعات ارسال و دریافت شده سرعت و کارکرد برف پاک کن را تشخیص میدهد.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/