به گزارش خودروکار، محسن پورسیدآقایی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا «حمل و نقل پاک» ایده ای آرمانی و غیر قابل دسترس نیست، گفت: بالاخره باید به سمت آرمان ها هدف گیری کرد تا حرکتمان به آن سو تنظیم هماهنگ باشد. رسیدن به حمل و نقل پایدار دست یافتنی است. از سال گذشته طرح هایی که سازمان اجرا کرد، باعث شد که آلودگی کاهش یابد . این طرح ها ادامه دارد و با اضافه شدن طرح کنترل آلودگی هوا به جای زوج و فرد نتایج بهتر از پیش بینی ها بود. گزارش سازمان کنترل کیفیت هوا نیز امیدوار کننده بود چراکه ۱۴ درصد کاهش انتشار گاز های آلوده در این گزارش مطرح شده است. انشاءالله این روند ادامه یابد امسال هم پاییز نسبتا مناسبی خواهیم داشت.
وی افزود: مردم هم از طرح های شهرداری بسیار استقبال کردند و تعدادی افرادی که بیش از بیست روز خود در تابستان از سهمیه خود استفاده کردند و با پرداخت عوارض مایل به تردد بودند نصف سال قبل بود یعنی در سال ۹۷ حدود ۴ میلیون خودرو در روزهای مخالف پلاک خود در محدوده تردد کرده بودند اما امسال این میزان به زیر دو میلیون نفر رسیده است و این نشان می دهد که مردم راضی تر شده اند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری درباره پیشنهاد نیروی انتظامی برای تغییر در محدوده کنترل آلودگی هوا گفت: البته اجازه بدهید در این هفته که هفته نیروی انتظامی است تنها به عزیزان نیروی انتظامی تبریک بگوییم و از زحماتشان تشکر کنیم. نمی خواهم در این هفته به بحث های حاشیه ای بپردازم. اما در کل ما از هر گونه پیشنهادی استقبال می کنیم و هر دستگاه، سازمان و گروهی که مطالعاتی را داشته باشد و به ما راهنمایی کند که چگونه می شود ترافیک و آلودگی را بهبود بخشید حتما استقبال می کنیم. البته لازمه تایید احتمالی این پیشنهادات آن است که در شورای ترافیک تهران در بخش ها ی کارشناسی پیشنهادات بررسی شود و هر مصوبه ای که شورای ترافیک داشته باشد ما مجری آن هستیم و آن را اجرا می کنیم. البته آنچه که امروز اجرا می شود با تایید و امضای نیروی انتظامی در زمان خود است. حالا دوستان با تغییراتی که در ناجا اتفاق افتاده ایده های جدیدی دارند که ما هم مشکلی نداریم و ایده ها مطرح می شود.
وی درباره اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر افزایش آلودگی هوا در تابستان امسال نسبت به سال گذشته گفت: هنوز هفت روز از پاییز گذشته بود که ایشان اظهار نظر کرد و فکر می کنم زود است ، اگر کسی فکر می کند آلودگی بیشتر شده باید مستندات خود را ارائه دهد.
پورسیدآقایی درباره این دوره از نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری و وجه تمایز آن با نمایشگاه های قبل گفت: در این نمایشگاه بیش از ۷۴ شرکت داخلی شرکت کرده اند. عدم حضور خارجی ها نشان می دهد که در سال رونق تولید جهت گیری های نمایشگاه هم تولید داخل است و قراردادها با داخلی ها خواهد بود.
وی درباره استفاده خودروهای سنگین از فیلتر دوده و الزام آن گفت: سازمان استاندارد بر اساس استانداردهای تعیین شده و محیط زیست و راهور بر اساس دستورالعمل ها به هیچ ماشینی بدون فیلتر دوده و آخرین استانداردها اجازه شماره گذاری جدید را نمی دهند بنابراین هر خودرویی در داخل تولید شود استانداردها را دارد. ما ۱۰۰ دستگاه مینی بوس خریداری کرده بودیم و با کمک وزارت کشور به شرکت های خصوصی وام ۴ درصدی داده ایم. از این به بعد هم همین کار را می کنیم و از محل درآمد طرح ترافیک به کسانی که مینی بوس یا اتوبوس می خرند وام با نرخ چهار درصد می دهیم و کمک می کنیم تا شرکت ها تشویق شوند خودروهای جدیدی بخرند. اگر هم از بانک ها با درصد بیشتر وام بگیرند ما سود بیشتر از چهاردرصد را تقبل می کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تصریح کرد: نصب فیلتر دوده طبق ضوابط کشور الزامی است و طبق قوانین موجود همه اتوبوس ها باید به فیلتر دوده مجهز باشند و اخیرا وزارت بهداشت نامه ای نوشته و انتقاد کرده که چرا شهرداری تعلل کرده است. این در حالی است که ۵۰ دستگاه فیلتر خریداری شده است و به مرور ۵۰ تا ۵۰ تا وارد خواهیم کرد.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که سازمان حمل و نقل و ترافیک چقدر از تجهیزاتش را از خارج وارد می کند گفت: من می توانم بگویم از نظر ما هیچ چیز وابسته نیست چون ما تمام تجهیزات را از داخل می خریم اما این که شرکت های خصوصی از خارج تهیه کنند به آنها ربط دارد اما شهرداری همه خریدها را از داخل انجام می دهند.
منبع: مهر
انتهای پیام/