پژوهشگر اقتصادی مطرح کرد:
نوآوری و خلاقیت رویکرد مدیران کروز برای ماندگار شدن
یک پژوهشگر اقتصادی معتقد است، کروز توانسته در فضای پر تلاطم کشورو برخی نوسانات اقتصادی، ویژگیها و توانمندیهای خویش را با رویکرد توجه مدیران و مالکان آن به نوآوری حفظ کند.
به گزارش خودروکار، جعفر خیرخواهان پژوهشگر اقتصادی در پاسخ به این سوال که خصوصی سازی بعد از انقلاب اسلامی تا چه میزان موفق عمل کرده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی به جای آنکه شاهد توجه بیشتر به روند خصوصی سازی باشیم، ملی سازی جایگزین آن شد، یعنی خیلی از صنایع را از بخش خصوصی گرفتیم و دولتی کردیم.
وی افزود: پس از پایان 8سال دفاع مقدس زمزمههایی مبنی بر توجه به خصوصی سازی شنیده شد اما، باز هم در اجرا هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه بحث سیاست اصلاح اصل 44 قانون اساسی مطرح و اجازه داده شد تا بخشی از داراییهای دولت به بخش خصوصی واگذار شود اما، باز هم متاسفانه تنها 10درصد از این واگذاری انجام شد و مابقی به موسسات عمومی غیر دولتی و غیره واگذار شد که اصطلاحا به آنها خصولتی میگویند و تاکنون نیز سیاست خصوصی سازی به درستی صورت نگرفته است.
این پژوهشگر اقتصادی مولفههای یک بنگاه اقتصادی کارآمد را توجه به عوامل درونی و بیرونی بنگاه برشمرد وتصریح کرد: مولفه های خارج از بنگاه اهمیت ویژه دارد چناچنه اگر آنها نباشد هر چه قدر هم مدیریت کارآمد و کارمندان شایسته با مهارت داشته باشد موفق نخواهد شد.
خیرخواهان سیاستهای با ثبات اقتصادی، برنامه ریزی بلند مدت برای توسعه کشور، کم نوسان بودن متغییرهای اقتصادی مثل نرخ تورم نرخ رشد اقتصادی و ارز را از مولفه های اثر گذار برای یک بنگاه کارآمد بیان کرد و گفت: اگر عوامل ذکر شده به صورت متعادل حفظ شود شاهد شکوفایی و کارآمدتر بودن بنگاه اقتصادی خواهیم بود، در این پژوهشگر اقتصادی در ارزیابی از شرکت قطعه سازی کروز اینطور اظهارداشت و گفت: مالیکن و بنیانگذاران این شرکت نشان موفقیت و توسعه گستردهای با خود به همراه دارند و این صنعت توانسته خودش را به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات خودرویی مطرح کند.
وی خاطرنشان کرد: در این فضای پر تلاطم کشور کروز توانسته ویژگیها و توانمندیهای خودش را حفظ کند و البته مدیران و مالکان آن، این بنگاه نوآوری را خیلی جدی گرفتهاند؛ به بیان دیگر سعی میکنند محصولات را طبق نیاز روز بازار در تیراژ بالا تولید کنند.
انتهای پیام/