به گزارش خودروکار، بر همین اساس فروش خودروهای نیسان در چین طی این ماه به ۱۰۸ هزار و ۳۴۳ دستگاه رسید.
با این حال شرکت هوندا توانست نیسان را پشت سر بگذارد و با رشد ۴/ ۹ درصدی، ۱۱۵ هزار و ۹۵۰ دستگاه خودرو به فروش برساند.
رشد فروش محصولات نیسان در چین میتواند کور سویی از امید را برای این برند ایجاد کرده باشد؛ چراکه طی چند ماه گذشته بهدلیل چالشهای فراوان مدیریتی، مالی و فروش که نیسان را محاصره کردهاند، فروش جهانی این برند ژاپنی بهطرز قابلتوجهی کاهش یافته است؛ اما جدیترین این چالشها که نیسان کماکان درگیر آن است بازداشت و برکناری کارلوس گوسن، رئیس پیشین نیسان به اتهام فساد مالی در نوامبر ۲۰۱۸ بود.
از سوی دیگر نیسان با شرکت رنو، متحد فرانسوی خود نیز با مشکلاتی مواجه است و مدیران کنونی نیسان نسبت به سودآوری بیشتر رنو در این اتحاد ابراز نگرانی میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/