سقوط آزاد در بازار خودروی اروپا
بازار خودروی اروپا طی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ رشد منفی را تجربه کرد بهطوری که در این بازه، برای نخستینبار از سال ۲۰۱۴ افت فروش ۱/ ۳ درصدی مجموع فروش را به ۱۸/ ۸ میلیون دستگاه خودرو رساند.
به گزارش خودروکار، در این میان بهترین عملکرد را برندهای لانچیا، میتسوبیشی، لکسوس، داچیا و سیتروئن به ثبت رساندهاند.
یکی از عوامل افت فروش خودرو متوجه اجرایی شدن مقررات کاهش آلایندگی کربنی وسایلنقلیه است که از سپتامبر ۲۰۱۸ کلید خورده است و بعد از آن تمامی خودروها باید پیش از تحویل به مشتری، از نظر هماهنگی با مقررات مزبور راستیآزمایی شوند.
کارشناسان حوزه خودرو پیشبینی میکنند که به دلیل همین مقررات، کاهش فروش در ادامه تابستان نسبت به سال گذشته روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.
برای نمونه، تقاضا در ژوئن سال گذشته به بیسابقهترین میزان خود رسید و رشد ۲/ ۵ درصدی را تجربه کرد درحالی که فروش در ژوئن سال جاری با افت ۸/ ۷ درصدی مواجه شده است.
منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/