قدرت و سرعت فراوان کار کنترل خودرو را سخت میکند، به همین جهت آئودی در S8 از سیستم تعلیق فعال با قابلیت پیشبینی موقعیت استفاده کرده است. این سیتم قادر است تا تمام چرخها را به صورت جداگانه و برحسب موقعیت حرکت دهد تا کنترل خودرو حفظ شود، این اتفاق بادوربینهای جلو خودرو رخ میدهد، در جاده زمانی که چاله یا حفرهای وجود داشته باشد، دوربینها آن را تشخیص داده و قبل از رسیده به موقعیت، سیستم تعلیق با فرم و شکل زمین هماهنگ میشود، به این ترتیب کمترین لرزش و تکان در خودرو احساس خواهد شد.
همچنین در مواقع لزوم، سیستم تعلیق جهت خودرو را تا حدود ۲.۵ درجه به سمت و چپ و راست تغییر میدهد، این مورد برای حفظ تعادل خودرو در پیچهای تیز جاده کارایی دارد، البته براحی راحتی بیشتر و دفع نیروهای جانبی، بدنه سدان در برخی موارد تا ۵ درجه نیز تغییرپذیر است. درکنار این موارد، نیرو محرک چهار چرخ Quattro با دیفرانسیل اسپرت و کنترل فرمان چهار چرخ آئودی، قدرت مانور S8 را در سرعت بالا و پایین افزایش میدهد.
طراحی بیرونی سدان S8 لطیف، اما جذاب است، تنها مشخصههای اسپرت این مدل چرخهای با طراحی ورزشی و جلوپنجره تحاجمی این مدل بوده و در دیگر قسمتها، طراحی ساده و زیبایی در نظر گرفته شده است. در پشت خودرو نیز چهار خروجی اگزوز مهمترین بروزرسانی S8 از نظر طراحی محسوب میشود.
در داخل تغییرات کمتر است و با طراحی همیشگی آئودی مواجه هستیم، صفحه نمایش لمسی، قطعات صیقلی آلومینیومی، صندلیهای چرم و عناصر لوکس از ویژگیهای طراحی داخل اتاق آئودی هستند.