رئیس
کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به ظرفیتهایی که در
شبکه حمل بار و مسافر ریلی وجود دارد ایران در این زمینه بسیار عقب مانده
است و باید تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان عقب ماندگی را جبران کنیم.
وی
اظهار کرد: افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار باعث شده است که مجدد شاهد
افزایش تصادفات و کشتههای جادهها باشیم، زیرا که پایین بودن قیمت بلیت
قطار باعث میشد که به طور معمول مسافران از این بخش استفاده کنند، اما این
افزایش باعث هجوم دوباره مردم و مسافران به جادهها شده است.
رضایی
کوچی ادامه داد: هم اکنون میزان جابهجایی حمل بار در حوزه حمل و نقل
هوایی یک درصد، جادهها ۸۸ درصد و شبکه حمل و نقل ریلی هم ۱۱ درصد است؛ این
آمار باید به گونهای باشد که میزان حمل بار در شبکه حمل و نقل ریلی نسبت
به سایر بخشها بیشتر باشد، اما متأسفانه شاهد هستیم که بخش حمل و نقل
جادهای بیشترین ظرفیت را در خود جای داده است.
رئیس کمیسیون عمران
مجلس بیان کرد: باید اقدامات لازم برای جابجاییهای بار از جاده به شبکه
ریلی را انجام دهیم، زیرا که بیشتر میزان تصادفات به دلیل وجود
جابهجاییهای بار در حوزه جادهای است.
وی درباره اقدامات اخیر
برای بهبود وضعیت کامیونداران هم گفت: با رایزنیهایی که سازمان راهداری و
حمل و نقل جادهای و همچنین وزارت راه و شهرسازی با وزارت صنعت، معدن و
تجارت انجام داده است میزان واردات لاستیک افزایش یافته و با توزیع مناسب لاستیک بین کامیونداران به زودی این مشکل آنها برطرف میشود.
رضایی
کوچی گفت: در بخشی از اجرای طرح تن کیلومتر مشکلاتی وجود داشته است که با
برگزاری جلسات بین نمایندگان کامیونداران و همچنین نمایندگان سازمان
راهداری به زودی مشکلات موجود در این بخش هم برطرف میشود.
رئیس
کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: باید بانک مرکزی برای تأمین ارز لازم جهت
واردات لاستیک و وزارت صنعت هم جهت ترخیص این کالاها از گمرک اقدامات
لازم را انجام دهد تا بخشی از مشکلات کامیونداران در این حوزه برطرف شود.
منبع:بشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/