کد خبر: ۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

سرمایه گذاری بزرگ آلمان بر روی وسایل نقلیه هیدروژنی +تصاویر

نگراني‌هاي پیرامون محيط زيست، مسئولین کشور آلمان را برآن داشته تا به فكر ساخت خودروهايي با سوخت هيدروژن بيفتند و حال کشور آلمان خود را برای سرمایه گذاری عظیم بر روی وسایل نقلیه‌ی هیدروژنی مهیا می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، وزارت حمل و نقل آلمان از تخصیص بودجه ای 250 میلیون یورویی تا سال 2019 میلادی برای تولید مجموعه وسایل نقلیه‌ی هیدروژنی خبر داد.



بنابر اعلام وزارت حمل و نقل آلمان بخشی از این بودجه جهت  تحقیقات و توسعه ی این صنعت و ایجاد توان رقابت با سایر کشور ها است و بخش دیگر بودجه نیز جهت فراهم آورد زیر ساخت های لازم همچون ایستگاه های سوختگیری استفاده خواهد شد. همچنین دولت آلمان از توافق  بر سر ادامه ی سرمایه گذاری بر روی این برنامه تا سال 2026 و یاری رساندن به این تکنولوژی جدید در صنعت خودرو خبر داده است.

استفاده از هيدروژن مستقيم به‌عنوان سوخت به جاي سوخت‌هاي معمولي، بسيار تميز بوده و عاري از هرگونه آلودگي‌هاي زيست محيطي است.
 


لازم به ذکر است که ؛ موتور خودروهاي هيدروژني اغلب شبيه به يك سلول سوخت كامل است و درآن يك سري واكنش الكتريكي ـ شيميايي اتفاق مي‌افتد که در اين فرآيندها هيدروژن به وسيله اكسيژن يا مواد احتراقي مشابه مي‌سوزد. در خودروي هيدروژني، هيدروژن در موتور به‌صورت مرتب و منظم سوزانده مي‌شود و به صورت سلول‌هاي سوختي نیست.


مترجم خودروکار: فاضل سوری

منبع: otohaber.com.tr


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار