یک کارشناس صنعت خودرو خواستار شد:
معرفی ثبتنام کنندگان بیش از یک خودرو به سازمان مالیاتی
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: برای جلوگیری از فعالیت دلالان و سودجویان، بهتر است افرادی که بیش از یک خودرو از خودروسازان خریداری میکنند برای پرداخت مالیات خودروی دوم به بعد به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند ضمن اینکه ورود نهادهای اقتصادی برای کنترل بازار نیز ضروری است.
به گزارش خودروکار، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار خودرو همچنان روند پرتلاطمی سپری میکند و بیشتر بازیگران این بازار را دلالان و واسطهها تشکیل میدهند، بهتر است برای کنترل فعالیت این افراد، سازمانهای اقتصادی و مالیاتی ورود کرده و برای خرید بیش از یک خودرو مالیات در نظر بگیرند.
وی افزود: افرادی در بازار خودروی کشور فعال هستند که با وجود محدودیتهای لحاظ شده از سوی خودروسازان، موفق به ثبتنامهای متعدد شده و خودروهای خریداری شده را با سودهای بالا در بازار به فروش میرسانند؛ بنابراین لازم است که برای خرید خودروهای اضافی که با هدف غیرمصرفی و با نیت سرمایهگذاری خریداری میشوند، مالیات در نظر گرفته شود تا از دلالیها جلوگیری شود.
به گفته کاکایی، در صورت اعمال محدودیتهای اینچنینی، بازار خودرو با کاهش فعالیت دلالان روبهرو شده و بسیاری از این افراد سرمایه خود را از این حوزه خارج خواهند کرد. به این ترتیب آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشته و از التهابات این بازار کاسته خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: اگر قوانین اینچنینی همچون وضع مالیات از خریداران خودرو با هدف سرمایهگذاری، وضع شود تا تنها مصرفکنندگان واقعی برای خرید خودرو اقدام کنند؛ در آن صورت قیمتها روند نزولی به خود گرفته و بازار از این شرایط خارج خواهد شد.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت قیمتهای فعلی خودرو در بازار را کاذب و غیرواقعی دانسته و تاکید کرد: در حال حاضر خریداران واقعی حاضر به پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی دلالان در بازار آزاد برای خودروهای پرتیراژ نیستند و سودجویان با عددسازی و خرید و فروشهای صوری، قیمتها را بالا نگه داشتهاند.
وی اظهار کرد: خودروسازان به تنهایی قادر به کنترل قیمتها در بازار خودرو نیستند و لازم است نهادهای دیگر همچون بانک مرکزی و سازمانهای اقتصادی نیز به این موضوع ورود کنند تا قیمت خودروها در بازار واقعی شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/