سبی دارد و ضعیف نیست، میافزاید: امثال ایساکو و سایپایدک در ساختار و زیرساخت، تفاوت خیلی آشکاری با همتایان خارجی خود ندارند و اگر کیفیت خودروها و قطعات داخلی سطح مناسبی داشت، شرکتهای خدمات پس از فروش نیز خدمات بهتری ارائه میکردند.
گفتههای
تاجیک در شرایطی است که بهنظر میرسد علاوهبر اثرگذاری کیفیت خودروها بر
کم و کیف خدمات پس از فروش، سطح کیفی نامناسب قطعات نیز تاثیر منفی این
ماجرا داشته است.
طبعا وقتی قطعات یدکی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و دچار خرابی زودهنگام میشوند، درصد نارضایتی مشتریان از شرکتهای خدمات پس از فروش افزایش مییابد و این میان هیچ کس به تامینکنندگان قطعه اعتراض نمیکند. هرچه هست،
طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان بزرگ کشور به دلیل سختگیرانه تر شدن معیارهای ارزیابی طی سال 94، از رتبه یک به رتبه 2 سقوط کردهاند.
در این شرایط باید علاوهبر بررسی نقاط ضعف این شرکتها، عملکرد خودروسازان و قطعهسازان را نیز نقد و از اثرگذاری آنها در ماجرای «افت رتبه خدمات پس از فروش»، غافل نشد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/