کد خبر: ۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶

نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال ۹۴ و نسبت به سال ۹۳ با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشته‌اند.
به گزارش خودروکار، آمار و ارقام نشان می‌دهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.

سبی دارد و ضعیف نیست، می‌افزاید: امثال ایساکو و سایپایدک در ساختار و زیرساخت، تفاوت خیلی آشکاری با همتایان خارجی خود ندارند و اگر کیفیت خودروها و قطعات داخلی سطح مناسبی داشت، شرکت‌های خدمات پس از فروش نیز خدمات بهتری ارائه می‌کردند.

گفته‌های تاجیک در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر اثرگذاری کیفیت خودروها بر کم و کیف خدمات پس از فروش، سطح کیفی نامناسب قطعات نیز تاثیر منفی این ماجرا داشته است.

طبعا وقتی قطعات یدکی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و دچار خرابی زودهنگام می‌شوند، درصد نارضایتی مشتریان از شرکت‌های خدمات پس از فروش افزایش می‌یابد و این میان هیچ کس به تامین‌کنندگان قطعه اعتراض نمی‌کند. هرچه هست،

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان بزرگ کشور به دلیل سختگیرانه تر شدن معیارهای ارزیابی طی سال 94، از رتبه یک به رتبه 2 سقوط کرده‌اند.

در این شرایط باید علاوه‌بر بررسی نقاط ضعف این شرکت‌ها، عملکرد خودروسازان و قطعه‌سازان را نیز نقد و از اثرگذاری آنها در ماجرای «افت رتبه خدمات پس از فروش»، غافل نشد.


منبع: دنیای اقتصاد


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار