جاده های کشور متناسب با کیفیت خودروهای امروزی نیست
نایب رییس کمیسیون اجتماعی، گفت: مقابله با حوادث رانندگی وابسته به بازسازی و نوسازی جاده ها و اجرای قوانین راهنمایی ورانندگی است.
به گزارش خودروکار، مسعود رضایی، با اشاره به آمارفوت 7 هزار نفر در6 ماه نخست سال درجاده ها، گفت: افزایش تصادفات درجاده ها و نا امنی ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، لذا درابتدا باید عوامل را شناسایی و سپس با هدف کاهش میزان مرگ و میر حاصل از حوادث رانندگی با عوامل مبارزه کرد.
نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر شناسایی عوامل موثر برافزایش میزان تصادفات درجاده ها، افزود: یکی از مهم ترین عوامل فرسودگی جاده ها و عدم استاندارد بودن معابر به لحاظ دید راننده است، ضمن اینکه عوامل انسانی و نوع رانندگی هم در افزایش تصادفات بی تاثیر نیست؛ البته فرسودگی خودروها و کیفیت نامناسب اتومبیل ها هم در وقوع فجایع رانندگی تاثیر بسیاری دارد.
وی با انتقاد از عدم تناسب میان جاده ها و سرعت خودروهای جدید امروزی، تصریح کرد: به عنوان مثال خودروهای پرسرعت و با کیفیتی که طی چند سال گذشته درکشور تولید شدند، نمی توانند درجاده های فرسوده و بی کیفیت تردد کنند؛ لذا باید برای کاهش میزان تصادفات عوامل مختلفی را مد نظر و در رفع مشکلات اقدامات اساسی انجام داد، برای مقابله با حوادث رانندگی باید درکناربازسازی و نوسازی جاده ها به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی هم توجه کرد.
رضایی با بیان اینکه دربرخی کشورها مفهوم تردد درجاده، بزرگراه و آزادراه برای رانندگان به درستی روشن شده است، گفت: این درحالی است که درکشورما رانندگان دراتوبان ها به جای تردد با سرعت منطقی از سرعت پایین استفاده می کنند که این مسئله هم به نوعی سبب تصادف می شود، بنابراین اگر به تمامی عوامل گفته که نقش موثری در وقوع حوادث رانندگی دارند، همزمان توجه نشود، نمی توان از افزایش میزان فوتی ها درحوادث جلوگیری کرد.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه مسئولان دستگاه ها و نهادها برای کاهش تصادفات بیشتر شعارهای احساسی طرح می کنند، افزود: با طرح شعار و استفاده از راهکارهای بدون پشتوانه علمی هیچ اقدامی نمی توان دراین حوزه انجام داد.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/