کد خبر: ۱۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
خودروکار بررسی کرد؛

مقایسه هیوندای سانتافه و سانگ یانگ رکستون G4

شاسی بلندهای کره‌ای در بازار ایران به واسطه عملکرد خوب، به شدت طی چندین سال محبوب شدند و شرکت‌های کیا و هیوندای همواره جدیدترین نسل‌های خود را وارد ایران می‌کند. در این میان سانگ یانگ هم با مدل رکستون G4 در ایران خودنمایی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، یکی از مدعیان اصلی شاسی بلندها در بازار ایران، خودروهای کره‌ای مانند کیا، هیوندای و سانگ یانگ هستند. البته تا چندین سال پیش حضور سانگ یانگ در خیابان‌ها کم رنگ تر از دو برند دیگر بود اما طی چندین سال اخیر، سانگ یانگ توانست با تحول طراحی خود، توانست خودش را در دل ایرانی‌ها جا کند.

این شرکت اخیرا مدل رکستون G4 را وارد کشور کرده است که به عنوان یک رقیب سرسخت برای هیوندای سانتاقه محسوب می‌شود.

هیوندای سانتافه
چهره نسل جدید هیوندای سانتافه که اخیرا وارد ایران شده است، نسبت به نسل قدیم این خودرو تغییرات چشمگیری کرده است. هیوندای در نسل جدید، چهره‌ای جذاب تر و خشن‌تری به این خودرو بخشیده است.

در ظاهر این خودرو، طراحی چراغ‌های جلو و عقب تغییر داشته است و هیوندای یک رنگ آبی بسیار جذاب هم به آن اضافه کرده است. همچنین تغییرات کوچکی در خطوط بدنه ایجاد کرده است که ظاهری نسبتا عضلانی تر و جذاب تر به آن بخشیده است.

از نقاط قوت این خودرو، طراحی داخلی آن است. طراحی دو رنگ داخل کابین و به خصوص رنگ کرم، ظاهری بسیار شیک به کابین می‌بخشد. یکی از نکات بسیار جالب در طراحی این خودرو، فرم یکسان تمامی اجزا در درون اتاق مانند شکل صفحه نمایش، داشبورد، فرمان، کنسول مرکزی و همچنین دریچه‌های تهویه است.

همچنین چرم استفاده شده در این خودرو و ظرافت در به کار بردن آن، حس بسیار خوبی به راننده منتقل می‌کند.

این کره‌ای کهنه کار دارای همان پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر نسل قبل است که البته این خودرو دارای گرینه پیشرانه 3.3 لیتری هم هست اما به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2.5 لیتر نمی‌تواند وارد کشور شود. حداکثر قدرت تولیدی سانتافه 190 اسب بخار است و دارای یک جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک است که قدرت خوبی برای هر چهار چرخ این خودرو فراهم می‌کند.

استاندارد مصرف سوخت سانتافه یورو 5 است و به صورت ترکیبی در هر لیتر 11 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

آپشن‌ها: پرده برای شیشه‌های جانبی - سیستم ترمز پارک الکترونیکی EPB - حافظه تنظیم صندلی - سیستم Smart Key - سیستم استارت دکمه‌ای - گرمکن صندلی برای 4 سرنشین - آینه‌های الکتروکرومیک - روکش چرمی صندلی‌ها - کروز کنترل - چراغ‌های LED در جلو و عقب و چراغ زنون در جلو - رینگ 17، 18 و یا 19 اینچی - سقف پانوراما - دوربین عقب - نشان دهنده باد لاستیک‌ها - سیستم کمکی در سربالایی HAC - سیستم ترمز کمکی در سرپایینی.






سانگ یانگ رکستون G4
محصولات سانگ یانگ تا چندین سال پیش به دلیل طراحی نه چندان خوب، طرفداران زیادی در ایران نداشت و به طبع فروش این محصولات هم چنگی به دل نمی‌زد. اما پس از این که رامک خودرو نسل جدید تیوولی را وارد ایران کرد، بازی تغییر کرد و فروش خوب این خودرو موجب شد تا این شرکت نسل جدید "رکستون G4" که پرچمدار سانگ یانگ است را وارد بازار ایران کند.

در این که ظاهر این خودرو نسبت به طراحی‌های قدیم این شرکت، بسیار بهبود یافته شکی نیست. خطوط تیز روی بدنه، طراحی چراغ‌ها و ارتفاع این خودرو ظاهری بسیار جذاب به این خودرو بخشیده است و زیبایی را  القا می‌کند.

هنگامی که وارد اتاق این خودرو می‌شوید، علاقه بیشتری به آن پیدا خواهید کرد. طراحی بسیار ارگونومیک، استفاده به جا از چرم دو رنگ و طرح زیبای دوخت، طراحی زیبای کنسول مرکزی و همچنین طراحی فرمان، حس بسیار لوکس و خوبی به سرنشینان القا می‌کند.

نسل قدیم این خودرو به دلیل داشتن پیشرانه شش سیلندر بالای 2.5 لیتر مجوز ورود به کشور را نداشت اما نسل جدید این خودرو دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر با یک جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک "آیسین" ژاپن است. حداکثر قدرت این خودرو 222 اسب بخار و گشتاور آن 420 نیوتون متر است.

این در حالی است که این کره‌ای خوش تراش دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و مصرف سوخت ترکیبی آن 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 آپشن‌ها: رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف و سیستم ترمز گیری اتوماتیک (AEB)،  سیستم هشدار دهنده و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده (FCW)، هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD)، رادار هشدار نزدیک شدن دیگر خودروها از عقب (RCTA)، سیستم هشداردهنده تغییر مسیر (LCA)، فناوری هوشمند کاهش نور بالا به هنگام نزدیک شدن دیگر خودروها از روبرو (HBA)، نشان‌دهنده میزان فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، ترمز پارک برقی (EPB)، حفظ خودرو در شیب (Auto Hold)، کنترل سرعت و ایستایی خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HSA)، ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز (EBD)،  حفظ پایداری (ESP)، کنترل هرزگردی چرخ‌ها (TSC) و سیستم فعال ضد واژگونی خودرو (ARP).







خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار