کد خبر: ۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
یادداشت/

چالش های موتورسیکلت های برقی در ایران

موتورسیکلت‌های برقی از مدل‌های تازه وارد صنعت موتورسیکلت کشور هستند که برای کاهش آلودگی هوا از سوی مدیران دولتی مورد حمایت قرار گرفته است.
به گزارش  خودروکار، یکی از متقاضیان موتورسیکلت جوانان‌هستند که در دوره حاضر به طور معمول دنبال موتورسیکلت‌هایی با شتاب بالا بوده و به این‌گونه انرژی خود را تخلیه می‌کنند. آنها به دنبال موتورسیکلت‌هایی ۲۵ میلیونی هستند که نیازهای‌شان را برطرف کند اما به طور کلی قشر موتورسیکلت‌سوار بیشتر از اقشار کم درآمد جامعه بوده که از این وسیله نقلیه برای امرارمعاش خانواده‌های خود استفاده می‌کنند.

 موتورسیکلت‌های کاربراتوری با توجه به کاربری که داشتند بیشتر برای حمل‌ونقل‌ها، پیک‌موتوری‌ها و... استفاده می‌شدند و امروز با ورود موتورسیکلت‌های برقی بهتر است برای اداره‌های دولتی به شرط داشتن خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار گیرند تا به نوعی اعتماد سایر اقشار جامعه جلب شود. برای کاهش آلودگی هوا موتورسیکلت برقی و به طور کلی وسایل حمل‌ونقل برقی مطرح هستند که آنها نیز مسائل خود را دارند.

 هنگام برنامه‌ریزی برای جایگزینی باید کارشناسانه عمل شود تا برای داشتن هوای پاک چالش‌های دیگری ایجاد نشود. بازخوردها و مشاوره گرفتن از دست‌اندرکاران فعال در هر صنفی می‌تواند کمک زیادی به موفقیت برنامه‌ها کند که تا حدودی از آن غفلت می‌شود. بارها پیشنهاد شده تا مدیران بالادست با مشاوره از کسانی که سال‌ها عمر خود را در این صنعت صرف کرده‌اند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشند زیرا افرادی که در بطن بازار فعالیت مستقیم دارند بهتر می‌توانند برای ساماندهی آن کمک کنند.

موتورسیکلت‌های برقی زمانی می‌توانند راهی برای رفع مشکلات باشند که با برنامه در داخل تولید و در بخش خدمات پس از فروش رضایت مشتریان خود را جلب کنند. در حالی که هنوز موتورسیکلت‌های انژکتوری در بازار از اقبال زیادی برخوردار نشده‌اند و همچنان کاربراتوری‌های موجود در بازار فروش دارند باید دید بازار برقی‌ها به کجا می‌انجامد و تولیدکنندگان داخلی با طراحی وسایلی سازگار با داخل می‌توانند نظر موتورسیکلت‌سواران کشور را جلب کنند یا خیر.



محمد خادم منصوری / رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه

منبع: گسترش صنعت

انتهای پیام/

 
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار