«خودروکار» گزارش می دهد؛
سیر تحول خودروهای جیپ به روایت تصویر
خودروهای جیب به عنوان سرآمد خودروهای شاسیبلند و آفرود در سراسر دنیا، علاقهمندان و طرفداران بیشماری دارند. در این گزارش نظاره گر سیر تحول محصولات اولین سازنده خودروهای بیابانگرد و شاسی بلند باشید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروهای جیب به عنوان سرآمد خودروهای شاسیبلند و آفرود در سراسر دنیا، علاقهمندان و طرفداران بیشماری دارند. این خودروساز آمریکایی زیرمجموعهای از گروه کرایسلر است که خود شرکت تابعه ای از شرکت خودروسازی فیات بهشمار میآید.
ایده اصلی ساخت جیپ به جنگ جهانی اول بر می گردد؛ جایی که برای غلبه بر مسیر های دشوار باتلاقی و گل آلود جنگ، نیاز به خودرویی چند منظوره که قدرت عبور از اراضی صعب العبور را داشته باشد بیش از هر زمان دیگر حس می شد و همین نیاز نیز باعث پیدایش اولین خودرو دو دیفرانسیل به نام جیپ گردید. نام جیپ نیز از کلمه (General Purpose) به معنای «چندمنظوره»، که صورت اختصار آن جی. پی می شود، نشات می گیرد و در اثر تلفظ زیاد، به جیپ (Jeep) تبدیل شده است.
تولید انبوه جیپ برای کاربرد نظامی در دوران جنگ جهانی دوم رقم خورد و دو شرکت ویلیز و فورد بیش از 700 هزار سفارش دریافت کردند، که 640 هزار دستگاه از این خودروها که «ویلیس امبی» نامیده میشد، در شرکت ویلیز ساخته شد. اولین مدل غیرنظامی جیپ نیز در سال 1945 ساخته شد تا آغازی بر ورود جیپ بر بازارهای خودرو باشد.
در ادامه شاهد سیر تحول محصولات جیب بر اساس سال تولید محصولات هستید؛
(1941) Ford GP
(1943) Willys Jeep
(1957-1952) Willys Kaiser MD
Jeep Wagoneer ca (1968) (1982) Jeep ScramblerCJ-7 (1986)(1988) Jeep Cherokee 2.5
(1989) Jeep Wrangler YJ Islander st generation Grand Cherokee ZJ (1993-1998)Jeep Wrangler TJ (1997)TJ Unlimited Rubicon (2005-2006)SRT8 WK (2006-2010)Jeep Liberty (2008-2009)(2008-2010) WK Grand Cherokeejeep-renegade (2015) (2016) Jeep Wrangler JK Unlimited Grand Cherokee 2018 مترجم خودروکار: فاضل سوری
منیع: otopark.com
انتهای پیام/