خودروکار گزارش می دهد؛
جیلی، واسطه ولوو و بنز می شود/ پیشرانه های مرسدس در دل ولوو
شرکت خودروسازی جیلی چین با خرید سهام دایملر، به پل ارتباطی زیرمجموعه خود ولوو و شرکت مرسدس بنز تبدیل شده است و جدیدترین اخبار از جایگیری پیشرانه های مرسدس در دل خودروهای ولوو حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در پی سهام دار شدن شرکت جیلی به عنوان بزگترین سهام دار گروه خودروسازی دایملر اکثر کارشناسان این شراکت را بهانه خوبی برای افزایش تعاملات و همکاری این دو گروه خودروسازی و زیرمجموعه های آنها علی الخصوص شرکت های مرسدس و ولوو می دانند.
بر اساس گزارش مجله آلمانی منیجر، پس از خرید سهام دایملر توسط جیلی احتمال شراکت و همکاری شرکت های ولوو و مرسدس برای فعالیت مشترک در زمینه تکنولوژی های پیشرفته بسیار بالاست. این مجله آلمانی حتی پا را فراتر از پیش بینی تعامل ولوو و مرسدس گذاشته و از قریب الوقوع بودن به اشتراک گذاری پیشرانه و قطعات شرکت مرسدس به ولوو خبر داده است.
به طور کلی می توان گفت مجله آلمانی منیجر سرنخ هایی از یک شراکت بزرگ بین دو غول خودروسازی مرسدس و ولوو را در دست قرار داده است. مجله منیجر همچین از طراحی پلتفرمی جدید برای خودروهای برقی با شراکت دو شرکت ولوو و مرسدس خبر داده است و تنها بخش منحصری این پلتفرم، استفاده از باتری های مجزا و مختص هر شرکت اس تا دو شرکت در زمینه تولید باتری هیچگونه مراوده ای نداشته باشند.
«لی شوفو» مدیر عامل جیلی در ماه فوریه میلادی بود که سهامی به ارزش 9 میلیارد دلار را از دایملر خریداری کرد. خریدی که به منزله مالکیت 9.69 درصدی مدیرعامل جیلی بر گروه خودروسازی دایملر و تبدیل شدن او به بزرگترین سهام دار دایملر است.
شایان ذکر است که شرکت جیلی در سال 2010 میلادی اقدام به خرید ولوو با رقم 1.8 میلیارد دلار کرد و پس از آن در سال 2017 میلادی نیز بخش عمده از سهام شرکت لوتوس را خریداری کرد. جیلی حتی قبل از خرید سهام از دایلمر، نگاه ویژه ای به خریداری سهام از دو غول خودروسازی جهان، ب ام و و فیات کرایسلر داشت که تا امروز محقق نشده است.
مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: tr.motor1.com
انتهای پیام/