خودروکار گزارش میدهد؛
قدرت مشتریان برای شکایت از خودروسازان در اروپا بیشتر میشود
اتحادیه اروپا قصد دارد تا با ایجاد اندکی تغییر در قوانین، دست و پای مشتریان برای شکایت از خودروسازان را باز کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،این تصمیم پس از این گرفته شد که تعداد زیادی از خریداران خودروهای فولکس واگن پس از رسوایی این شرکت در تست آلایندگی خودروهای دیزلی، از این شرکت شکایت داشتند.
این تغییرات به مشتریان اجازه میدهد تا قدرت بیشتری برای شکایت از خودروسازان در غالب گروههای بزرگ از راههای قانونی داشته باشند. وررا جورُوا، یکی از اعضای هیئت بازرسی اتحادیه اروپا این گونه بیان کرد: حال، مشتریان میتوانند متقلبین را مجازات کنند.
اتحادیه اروپا بیان کرد که پس از رسوایی بزرگ فولکس واگن، این شرکت برای جبران خسارت و اصلاح خودروهای آلاینده خود در اروپا هزینه چندانی نکرد. تنها دو طرح جامع برای اصلاح این خودروها در اروپا به صورت نصفه و نیمه اجرا شد که هزینهای برابر 6 میلیون و 700 هزار دلار برای این شرکت داشت. جوروا در همین رابطه میگوید: این هزینه 6 میلیون و 700 هزار دلاری در برابر هزینهای که این شرکت در آمریکا انجام داد بسیار ناچیز است.
از طرف دیگر برخی نگرانیها در رابطه با سوء استفاده مشتریان از این قانون وجود دارد اما عضو هیات بازرسی اتحادیه اروپا بیان کرد که قوانین به گونهای تنظیم شده اند که اجازه سوء استفاده از افراد را به آنها نمیدهد.
مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor1
انتهای پیام/