کد خبر: ۱۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛

تازه‌‎ترین سر نخ‌ها از تویوتا کرولا جدید +تصاویر

شرکت تویوتا خود را مهیای رونمایی و عرضه پرفروش‎ترین خودرو تاریخ خود می‎کند و به تازگی این خودرو در امریکا رؤیت شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن پس از معرفی مدل آئوریس هاچبک جدید در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو حال خود را مهیای رونمایی از نسل دوازدهم از سدان محبوب خود، کرولا می کند.

این خودرو به تازگی در خیابان‌های امریکا به همراه پوشش مشاهده شده است و عکس‌های گرفته شده نیز سرنخی از  طراحی بدنه خودرو به دست نمی دهد اما خیلی از کارشناسان نسل جدید از کرولا را به خاطر پلتفرم مشترک با مدل کمری، برادر دوقلو این خودرو می دانند.



تویوتا محصولات جدید خودرو را بر روی پلتفرم TNGA می سازد و نسل جدید کرولا نیز از این تصمیم مبرا نیست. مهم ترین ویژگی این پلتفرم، به شکل قابل توجهی پایین آمدن وزن خودرو است.

گفته می شود که در زیر کاپوت نسل جدید کرولا، گزینه های پیشرانه متنوعی از جمله 1.3 لیتر و 1.8 لیتر و 2.0 لیتر تعبیه خواهد شد.  بنابر اعلام تویوتا، این محصول در سال 2020 میلادی راهی جاده می شود و  کارخانه اصلی تولید آن در شهر آداپازاری ترکیه خواهد بود.




تویوتا کورولا (Toyota Corolla) در 1966 میلادی توسط تویوتا معرفی شد و پرفروش‌ترین خودروی جهان به حساب می آید. بیش از 39 میلیون کورولا در مدل‌هایی متفاوت تا سال 2012 به فروش رسیده‌ است و محبوبیت و مقبولیت این ماشین به حدی است که مثلاً در کشور افغانستان، کورولا تبدیل به نام عام شده و به تمامی ماشین‌های کامپکت و سدان، بدون در نظر گرفتن شرکت سازنده، واژه کورولا اطلاق می‌شود.











مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:  otopark.com   
انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار