«خودروکار» گزارش می دهد؛
قیمت و مشخصات کامل «نیسان تیِنا نسل دوم»
برخی افراد به دنبال خرید خودروهای صفر کیلومتر هستند اما در این بین گروه دیگری نیز وجود دارند که خرید خودروهایی از برندهای با اصالت از جمله برندهای ژاپنی را به سایر برندها ترجیح می دهند. نیسان تیِنا از جمله سدان های نیمه لوکسی است که میتواند نظر برخی از خریداران را به سمت خود جلب کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هرگاه نام برند نیسان به میان می آید ناخودآگاه ذهن بسیاری از افراد به سمت نیسان ماکسیما می رود، خودرویی که توسط شرکت پارسخودرو مونتاژ و روانه بازار شد. در ادامه کسب موفقیت و فروش بالای ماکسیما، پارس خودرو اقدام به مونتاژ تیِنا کرد تا شاید بتواند تجربه خوب فروش ماکسیما را بار دیگر برای خود رقم بزند اما به دلایل مختلفی از جمله قیمت نامناسب، چهره نه چندان جذاب و بسیاری موارد دیگر تیِنا نتوانست به خودرویی پر فروش تبدیل شود. این خودرو در سال 2003 در ژاپن رونمایی شد و هم اکنون در بازار کشور حداکثر 7 سال از عمر این خودرو میگذرد چرا که پارس خودرو در سال 89 اقدام به مونتاژ این محصول کرد.مشخصات فنیتیِنا در دو تیپ XV و XL به بازار عرضه شد اما تفاوتی از لحاظ نوع پیشرانه بین این دو تیپ وجود نداشت و تنها از لحاظ سطح آپشن ها با یکدیگر اندکی تفاوت داشتند. نیسان یک پیشرانه 2.5 لیتری در سینه تیِنا قرار داده است که توانایی ایجاد حداکثر 182 اسب بخار توان را دارد، از این حیث میتوان تیِنا را خودرویی قابل قبول در بخش پیشرانه دانست اما باید در نظر داشت که این پیشرانه باید پاسخگوی وزن 1521 کیلوگرمی این خودرو باشد و تا حدودی می توان گفت این پیشرانه جوابگو بوده است. با وجود برخورداری از جعبه دنده CVT که از ذات کند و بهینه برای مصرف سوخت برخوردار است اما تیِنا میتواند در مدت زمان 9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد بنابراین می توان ساخته نیسان را خودرویی مناسب با توجه به ابعاد و هم رده هایش دانست. با وجود برخورداری تیِنا از پیشرانه نسبتا حجیم، مصرف سوخت قابل قبولی در حدود 9 لیتر به صورت ترکیبی را با این خودرو تجربه خواهید کرد و برخورداری از مخزن سوخت با ظرفیت بالا(70 لیتر) می تواند شما را از مراجعه به جایگاههای سوخت در فواصل زمانی کوتاه دور نگه دارد.کابین و امکانات رفاهیهمانطور که از ابعاد بزرگ تیِنا پیدا است با ورود به کابین این خودرو، مواجه شدن با فضایی بزرگ و دلباز دور از انتظار نیست و میتواند به طور کامل نیاز یک خانواده را برطرف نماید اما آیا تیِنا میتواند در حال حاضر با وجود حضور خودروهای جدید وارداتی و انبوهی از امکانات رفاهی عرضه شده توسط این خودروها با آنها رقابت کند؟ تیِنا در فول ترین نسخه یعنی XV از امکاناتی نظیر کامپیوتر سفری، سیستم تهویه دوال، کروزکنترل، سانروف، صندلی مجهز به حافظه و گرمکن در ردیف جلو، سنسور نور، استارت دکمه های، سنسور باران، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و کیسه های هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای برخوردار است بنابراین تیِنا در سطح متوسطی از لحاظ امکانات رفاهی قرار دارد.قیمت در بازارهرچند که تیِنا در تعدادی محدود به صورت وارداتی به کشور وارد شد اما اکثر نمونه های این خودرو به صورت مونتاژ است و در حال حاضر می توان نمونه های کارکرده این خودرو را در ارازانترین حالت با قیمت 112 میلیون تومان و در گرانترین یا به عبارتی بهترین شرایط ممکن از لحاظ کارکرد و نو بودن خودرو با قیمت 168 میلیون تومان خریداری کرد. اگر 130 میلیون تومان را قیمتی متوسط برای این خودرو در نظر بگیریم، شاید بتوان آن را گزینه های مناسب در بازار خودروهای کارکرده دانست چرا که خودرویی با کیفیت و کم استهلاک را سوار خواهید شد اما نمی توان از خودروهای صفر کیلومتر وارداتی نیز که بعضا امکانات بیشتر و چهرهای به روزتر را در اختیار خریداران قرار می دهد چشم پوشی کرد.خبرنگار خودروکار: شروین اُشیدری
انتهای پیام/