به گزارش خبرنگار
خودروکار،
در این میان "تویوتا آریون" و "هوندا آکورد" دو مدل بسیار موفق از این
شرکت هستند که البته نتوانستند خیلی در بازار ایران برای خود اسم و رسمی به
دست بیاورند. البته هوندا آکورد نامی آشنا از دوران گذشته برای دوست داران
خودرو در ایران بود. در این گزارش به بررسی دو مدل «آریون» و «آکورد»
پرداخته میشود:
هوندا آکورد 2014
*طراحی بدنه
هنگامی
که به خودرو نگاه میکنید کاملا روح یک ژاپنی را در آن مشاهده میکنید.
طراحی بدنه ساده است اما اصلا نمیتوان آن را خسته کننده نامید. خطوط
عضلانی روی کاپوت، مانند ابروهایی هستند که ظاهری خشن و کمی اسپرت به
خودرو میدهند و همچنین خطوط روی بدنه که در طول خودرو امتداد یافتهاند،
آن را از کسل کنندگی نجات میدهند.
*طراحی داخلی
اتاق
این خودرو حس بسیار خوش آیندی را به راننده و سرنشینان منتقل میکند.
طراحی ساده و زیبای کنسول و صفحه کیلومتر، تریمهای خوش فرو و همچنین فرمان
خوش دست این خودرو میتواند دل کندن از این خودرو را برای شما سخت کند.
طراحی ارگونومی در اتاق این خودرو کاملا رعایت شده است اما شاید حس کنید که
صفحه نمایش نسبت به راننده کمی دور است.
*پیشرانه و مشخصات فنی
هوندا
آکورد دارای یک پیشرانه 2356 سی سی است که حداکثر قدرتی معادل 185 اسب
بخار در 6400 دور در دقیقه تولید میکند و این قدرت توسط یک گیربکس CVT به
چرخها منتقل میشود. موتور این خودرو با داشتن سیستم Earth Dreams دارای
مصرف سوخت بسیار معقولی است. آکورد در 9.8 ثانیه شتاب صفر تا صد را پر
میکند.
*مصرف سوخت و استانداردها
هوندا
آکورد با داشتن سیستمی که در سال 2013 توسط هوندا با نام «Earth Dreams»
معرفی شد، دارای مصرف سوخت بسیار معقولی است. این خودرو در هر 100 کیلومتر
7.6 لیتر بنزین مصرف میکند و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.
این خودرو با پشت سر گذاشتن تستها موسسه یورو انکپ، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد.
*آپشنها
هوندا
آکورد دارای آپشنهای متعددی از جمله چراغهای مخصوص روز DRL، سانروف،
سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، روشن و خاموش شدن خودکار چراغها
(سنسور نور)، گرمکن آینههای جانبی، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای
سرنشینان جلو، دوربین عقب، کروز کنترل، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10
جهت، دو عدد صفحه نمایش، امکانات مدل EXB: سیستم FCW (سیستم هشدار دهنده
برای جلوگیری از تصادف به کمک دوربین)، سیستم LDW (سیستم هشدار دهنده در
حین خارج شدن غیر عادی از مسیر جاده)، LED در چراغ عقب، نویگیشن و روکش
چرمی فرمان است.
تویوتا آریون 2014
*طراحی بدنه
این
خودرو دارای دو مدل SE و گراند است. مدل SE یا همان Sport Edition دارای
چهرهای اسپرت است که باله عقب و سپرها و رینگهای حس خودروهای تیون شده را
به شما میدهد. اما مدل گرند آن دارای طراحی سنگینتری است و شاید بتوان
گفت که خانوادگیتر از مدل SEبه نظر میآید. گراند بیشتر مناسب افراد
میانسال است.
در این مدل خبری از خطوط تیز و خشن نیست و خودرو دارای ظاهری ساده است که مخصوصا در مدل گراند سادگی طراحی به اوج خود میرسد.
*طراحی داخلی
طراحی
اتاق محصولات قبل از سال 2016 تویوتا چنگی به دل نمیزند و این مدل نیر از
این قاعده مستثنا نیست. به کار رفتن چوب داخل این خودرو حس لوکس بودن را
به راننده منتقل میکند و اما در کل طراحی اتاق بسیار ساده است و عنصر
هیجان انگیزی را نمیتوان در آن پیدا کرد. البته این امر به معنای بد بودنش
نیست و هنگامی که در خودرو مینشینید اولین حس این است که انگار همه چیز
در سر جای خود قرار دارد و به هنگام نشستن پشت فرمان مضطرب یا سر در گم
نمیشوید.
*پیشرانه و مشخصات فنی
آریون
را میتوان یک خودرو خانوادگی قدرتمند دانست که در سگمنت خود، یکی از
بهترین گزینههای موجود در بازار ایران است. این خودرو دارای یک پیشرانه
3456 سی سی است که قدرتی معادل 268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه تولید
میکند. این خودرو با داشتن یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در 7.2 ثانیه
صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را پر میکند.
*مصرف سوخت و استانداردها
تویوتا
آریون با داشتن استاندارد الایندگی یورو 4 و موتوری با حجمم 3.5 لیتر،
مصرف سوخت بالاتری نسبت به هموطن خود دارد. در هر 100 کیلومتر مقدار 9.3
لیتر بنزین از باک این خودرو کاسته میشود.
آریون 5 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ کسب کرده است.
*آپشنها
تویوتا
آریون دارای آپشنهایی از جمله گیربکس 6 سرعته خودکار، اتصال موبایل با
بلوتوث، قابلیت باز شدن صندوق عقب و در باک بنزین به کمک ریموت کنترل،
ایموبلایزر، روشن شدن خودکار چراغهای جلو (سنسور نور)، کروز کنترل،
آینههای برقی جانبی، کامپیوتر سفری، فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع
خودکار دوگانه، صندلیهای عقب تاشو، تنظیم صندلی راننده به صورت الکتریکی و
چراغهای هالوژنی است.
انتهای پیام/