به گزارش خبرنگار خودروکار، بعد از تحقیقاتی که توسط انجمن حمل و نقل عمومی انجام شد، اوبر این خدمات جدید را شروع کرد. این تحقیقات نشان داد که هر سال حدود 3 میلیون 600 نفر از مردم آمریکا به دلیل نبود وسایل حمل و نقل قابل اطمینان، ملاقات های پزشکی خود را از دست میدهند.
مهمترین تفاوت دیگر خدمات با خدمات درمانی اوبر این است که این انتقالات از یک ماه پیش از روز موعد قابل برنامه ریزی هستند. همچنین استفاده از این خدمات از سوی بیماران، نیاز به اپلیکیشن و تلفن همراه هوشمند ندارد زیرا برنامه ریزی از طریق پیامک و یا تماس مستقیم از موبایل یا تلفن ثابت نیز صورت میگیرد.
به گفته اوبر، در حال حاضر نسخه بتا این سرویس در بیش از 100 مرکز درمانی که شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز ترک اعتیاد، خانه های سالمندان، مراکز خدمات خانگی و مراکز توانبخشی میشود، مورد استفاده قرار گرفته است.
کریس وبر، مدیر کل خدمات درمانی اوبر به The Verge گفت: "این بهترین راه حل برای افرادی است که به دلیل دسترسی نداشتن به وسایل نقلیه مطمئن، ملاقاتهای پزشکی خود را از دست میدهند."
این یک پروژه بزرگ است. طبق گفته برنامه تحقیق تعاونی حمل و نقل، ارزش بخش حمل و نقل اورژانسی دارای ارزشی معادل سه میلیارد دلار است.
هنوز مشخص نیست که آیا این سرویس اوبر در دیگر کشور ها نیز قابل دسترسی خواهد بود یا خیر، اما احتمالا به زودی این شرکت جدید ترین برنامه خود را در خارج از کشور توسعه میدهد.
اوبر ایتدا در سال 2009 راه اندازی شد و خدمات این شرکت در بیش از 662 شهر و در 177 کشور مورد استفاده قرار میگیرد.
مترجم خودروکار: پرستو مهدی قلیخان
منبع: Autoevolution
انتهای پیام/