به گزارش خبرنگار خودروکار، لی شوفو مدیر عامل شرکت جیلی که بزرگترین خودروسازی بخش خصوصی کشور چین است، تبدیل به بزرگترین سهامدار شرکت دایملر شد.
این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامهای برای افزایش سرمایه ندارد و در عوض به دنبال افزایش همکاریها با شرکت دایملر آلمان در رابطه با توسعه خودرانها و خودروهای برقی برای رقابت با تسلا، گوگل و اوبر است.
لی شوفو بیان کرد: "هیچ شرکتی نمیتواند برنده رقابت در صنعت خودروسازی باشد مگر با همکاری با شرکتهای دیگر. برای دستیابی و تضمین رهبری تکنولوژیک، باید یک روش جدید تفکر را از لحاظ تقسیم و ترکیب نیروها اقتباس کرد. خرید بخشی از سهام دایملر توسط جیلی هم این دیدگاه را بازتاب میدهد."
هولدینگ جیلی طی یک برنامه جامع شرکت خودش را گسترش داد. این شرکت پس از این مالک شرکتهای ولوو، LEVC، تاکسیهای لندن، بخش عظیمی از سهام شرکت لوتوس و 49 درصد از سهام شرکت خودروسازی مالزیایی پروتون است و اکنون هم با خریداری 10 درصد از سهام دایملر بر روند توسعه خود بیش از پیش تاکید کرد.
یکی از تحلیلگران صنعت خودرو در این رابطه گفت: "هنوز مشخص نیست که جیلی قصد انجام چه کاری را دارد اما چیزی که واضح است این است که جیلی با این حرکات قصد دارد تا بخشی از تغییر و تحولات صنعت خودروسازی اروپا باشد."
اولین بار زمزمه خرید سهام شرکت دایملر توسط جیلی در ماه نوامبر سال گذشته مطرح شد و این روشی بود برای دستیابی به تکنولوژی مرسدس بنز. شرکت دایملر در حال توسعه اینترنت پر سرعت برای خودروهای خودران است و جیلی با اعتقاد به این که اینترنت پر سرعت ماهوارهای در خودروهای آینده نقش بسیار مهمی ایفا میکند، این شرکت به دنبال خرید سهام این شرکت افتاد.
مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: رویترز
انتهای پیام/