کد خبر: ۱۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛

همکاری پربار «نیسان» و «اینفینیتی»

چندی پیش شرکت نیسان اعلام کرد که برنامه جدیدی را در اینفینیتی آغاز کرده و قرار است این برند مسئول ساخت خودروهای برقی نیسان باشد و حالا نتیجه این برنامه اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نیسان و برند لوکس آن یعنی اینفینیتی برنامه خود را برای تولید ۶ خودروی تمام الکتریکی طی ۵ سال آینده اعلام کردند. توشیهیرو هیرای، معاونت بخش مهندسی خودروهای الکتریکی نیسان اعلام کرد که ۴ خودرو از این برنامه با برند نیسان و ۲ خودرو دیگر با برند اینفینیتی وارد بازار می شوند.

این ۶ خودرو بخشی از برنامه متحدان رنو، نیسان و میتسوبیشی است که قرار بود تا سال ۲۰۲۲ دوازده خودروی تمام الکتریکی را وارد بازار کنند. برنامه این سه شرکت ماه گذشته توسط کارلوس گوئن اعلام شده بود و حالا بخشی از آن که بر عهده نیسان بود مشخص شد.

تمام این ۶ خودرو تماما الکتریکی خواهند بود و هیچ کدام به سیستم هایبرید مانند سیستم e-Power نیسان که بر روی مدل نوت قرار داده شده، مجهز نمی شوند. سیستم نیسان برخلاف دیگر خودروهای هایبرید به طور کامل با سوخت فسیلی کار کرده و از آن برای شارژ کردن خودرو استفاده می کند به همین سبب امکان شارژ مستقیم وجود ندارد.

همچنین این برنامه برای ۵ سال آینده تعیین شده و طبق آنچه توسط هیروتو سایکاوا، مدیرعامل نیسان در ماه گذشته اعلام شد، اینفینیتی قرار است یک برند تمام الکتریکی برای نیسان باشد و اولین خودرو خود را سال 2021 روانه بازار می کند. این برنامه می تواند وضعیت فعالیت اینفینیتی را طی سال های آینده مشخص تر کند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motortrend.com

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار