۵۲ درصد تقاضای بازارهای اروپایی در سال گذشته میلادی
به خودروهای هیبریدی قابل شارژ و هیبریدی خفیف اختصاص داشت و حدود یک
میلیون دستگاه از خودروهایی که در اروپا به فروش رفتند حاوی باتری یا پیل
سوختی بودند.
با این وجود سیاستهای اتحادیه اروپا برای ترویج خودروهای
پاک هنوز چندان کارساز نشده است و تنها ۱/ ۶ درصد از فروش ۱۵ میلیونی خودرو
در قاره سبز را خودروهای تمام برقی یا هیبریدی تشکیل میدهند.
اما با
سرمایهگذاری خودروسازانی نظیر تویوتا، رنو و فولکسواگن بر تولید گسترده
خودروهای هیبریدی و برقی، پیشبینی میشود در سال ۲۰۱۸ روند افزایش فروش
این خودروها با شدت بیشتری ادامه یابد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/