«خودروکار» بررسی می کند؛
کورس خودرویی ها برای افزایش قیمت
بررسی بازار در روزهای اخیر نشان می دهد تخت گاز خودروها در جاده گرانی همچنان ادامه دارد و در این بین هیچ سرعت گیری برای این کورس قیمتی دیده نمی شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بعد از گران شدن پلکانی قیمت خودروهای وارداتی حالا نوبت خودروهای داخلی است که با گران شدن در بازار، کم کم خودروسازان را هم برای افزایش قیمت محصولات خود ترغیب کنند.
رصد بازار خودرو نشان می دهد قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله سمند EF7 با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 33
میلیون و 200 به فروش می رسد. همچنین پژو 206 تیپ 2 با افزایش 600 هزار
تومانی با قیمت 34 میلیون و 100 هزار تومان، مزدا 3 با افزایش 3 میلیون
تومانی با قیمت 133 میلیون تومان، هایما با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت
95 میلیون تومان، سراتو با افزایش یک میلیون تومانی 105 میلیون تومانی و
کپچر با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 130 میلیون تومان مورد معاله قرار
میگیرد.
این افزایش قیمت ها در بازار خودرو با چراغ سبز برخی از خودروسازان داخلی هم همراه بود چرا که در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت برخی از خودروها در دو شرکت بزرگ خودروساز کشور بودیم و از سوی دیگر نیز خودروسازان خصوصی کشور هم شرایط ویژه فروش و برخی تسهیلات بدون بهره را از روی خودروهای عرضه شده خود برداشتند و به گونه ای بازار را در گرانی بیشتر خودرو همراهی کردند.
البته به گفته کارشناسان بازاریابی و فروش خودرو، افزایش قیمت خودروهای وارداتی که تکلیفش مشخص است و با مسدود ماندن 6 ماهه سایت ثبت سفارش و جلوگیری از ورود خودروهای جدید و مورد نیاز، بازار وارداتی ها جوش آورد و خودروهایی که تا قبل از این ماجرا طرفداران کمتری داشتند به راحتی در این مدت به فروش رسیدند و شرکتهایی که پیش بینی این روزهای بی ماشینی را کرده و ثبت سفارش های زیادی از قبل برای امسال تدارک دیده بودند بیش از بقیه اوضاعشان در این آشفته بازار خوب شد.
اما اختلاف قیمتی خودروهای وارداتی با نمایندگی ها آندر تخته گاز رفت و فاصله انها زیاد شد که دیگر خودروهای داخلی را هم به کشف قیمت های جدید در بازار سوق داد و خودروهای داخلی هم با یک معکوس بی سرو صدا، شتاب بیشتری به افزایش قیمت های خود دادند.
گزارش از رضا حسینی
انتهای پیام/