وی ادامه داد: ادغام سازمان حمل و نقل جادهای و راهداری براساس مصوبه دولت در سال گذشته صورت گرفته است. یکی از مواردی که در حوزه راهداری اهمیت دارد، حمل و نقل کالاها است در همین راستا، آنچه اهمیت دارد این است که حمل و نقل در این بخش باید به دانش روز و فناوری جدید تجهیز باشد چرا که با روشهای سنتی و قدیمی دیگر نمیتوان پاسخگوی حجم بزرگ فعالیتها بود.
دغاغله خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهمی که در این زمینه صورت گرفته است، بهرهگیری از فناوری اطلاعات و به کارگیری آی.تی است. در جریان رکودی که سال گذشته بهوقوع پیوست، توقف در بنادر به 20 روز میرسید و مشکلات بسیاری را در بخش بار بهوجود میآورد. در این زمینه با استفاده از فناوری جدید، طرح نوبت مجازی را راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد: روش نوبت مجازی به این صورت است که در گذشته راننده از هر شهری عازم بنادر میشد تا بتواند نوبت بار بگیرد و این عمل بهرهوری را کاهش میداد و مشکلات زیادی را برای رانندگان فراهم میکرد. از سال گذشته نوبت مجازی باعث شد که میزان ورود به بنادر و انتظار برای گرفتن بار کاهش یابد.
مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری وحمل ونقل جادهای افزود: اقدام دیگری که در راستای بهره وری بخش حمل و نقل انجام شد ایجاد آیین نامه تاسیس شرکتهای حمل و نقل در زمینه کالاهاست که صنفهای ما با توجه به آییننامه خواستار نظارت بر آن شدند درنتیجه پس از بررسی، اصلاحات مورد نظر انجام شد و کانون صنفی کشور در زمینه کالا راهاندازی شد.
دغاغله در مورد مفاد بخشنامه ادامه داد: این بخشنامه برای بهرهور کردن سیستم حمل ونقل است که شامل سه حوزه میشود، تشکیل کنسرسیوم که در کشور انجام شده و شرکتهای بزرگ میتوانند در بخش حمل و نقل کالا شرکت کنند، دوم هدایت و هدفمند کردن سرمایه گذاریها در این زمینه است و سوم بحث تعاونیها است.
مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای اظهار
کرد: یکی از بخشهای مورد تاکید قانون جمهوری اسلامی، تعاونیهاست که
میتوانند از این طریق کسانی که در تعاونیها حضور دارند فعالیت بیشتری در
آن زمینه داشته باشند. برنامه دیگری که در دستور کار قرار گرفته است، بیمه
تامین اجتماعی رانندگان جادهای است که مهمترین خواسته آنها داشتن بیمه
تکمیلی بوده و با دستور ریاست سازمان امسال به نتیجه خواهد رسید.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/