وی افزود: ۶۰درصد این مقدار در بخش تمدید تسهیلات و مابقی در بخش پرداخت تسهیلات جدید بوده است.
معاون صنایع وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار میزان درباره عدم واگذاری شرکت بنرو توسط سایپا برای تولید مشترک خودرو به شرکت رنو اظهار کرد: مخالفتی از جانب سایپا صورت نگرفته بلکه سهام بنرو متعلق به چند شرکت زیرمجموعه سایپا است که تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو به توافق نرسیدند.
صالحی نیا با اشاره به حضور مدیران رنو در کشور، افزود: به این شرکت دو محور پیشنهاد شد، یکی اینکه تا پایان سال جاری میلادی شرکت مشترک شکل گیرد همچنین پیشنهاد ایجاد مرکز مهندسی مشترک رنو و ایدرو که در این رابطه ۳ منطقه شناسایی شده و مذاکرات نهایی در حال انجام است.
معاون صنایع وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: دو سایت دیگر برای تولید و همکاری مشترک به رنو پیشنهاد شده است.
وی افزود: یک پلت فرم کلاس A و پنج خودرو هم در کلاس B و B+ است که نهایی می شود.
صالحینیا گفت: هر دو پلت فرم طراحی روز هستند و حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در پاریس رونمایی شدهاند.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: توجه به ساخت داخل، صادرات،فناوری،کیفیت و متنوع بودن تولید خودرو مدنظر است و این قرارداد نهایی خواهدشد.
وی با اشاره به تولید پژو 301 از اسفندماه خاطرنشان کرد: این خودرو با تولید داخل 51 درصد تولید خواهد شد و قراردادهای آن انجام شده است.
صالحی نیا درباره قرارداد سیتروئن و سایپا گفت: سایت کاشان برای این کار تجهیز شده است.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت درباره بسته بودن سایت ثبت سفارش اظهار کرد: به دلایلی با نظر مسئولان ثبت سفارش به خاطر اینکه واردات یک رویه غیر عرفی داشت متوقف شد تا بتوان مدیریتی بر روی آن انجام شود.
وی تصریح کرد: آیین نامهای در این باره به هیئت دولت ارسال شده که هنوز پیشنهادات آن به تصویب نرسیده و اخبار منتشر شده در رسانه ها گمانه زنی است.
انتهای پیام/