وی افزود: با توجه به امضای قرارداد سرمایهگذاری مشترک رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح، در این سرمایهگذاری مشترک رنو اکثریت سهم را خواهد داشت و این سابقه بدی دارد؛ چرا که در شرکت رنو هنوز هم موتور از خارج وارد میشود و منافع ملی لحاظ نشده و مدیریت در دور اول با رنو خواهد بود؛ لذا باید منافع عمومی طرفین قرارداد حفظ شود، اما با توجه به بحث قرارداد این اتفاق نیفتاده است.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت که درباره سهم آورده نقدی
طرفین قرارداد و ارائه تاییدیه سازمان سرمایهگذاری خارجی، شفاف شدن سهم
قطعات تولید داخل، تعهد به صادرات و شفاف شدن تعداد صادرات و ارائه برنامه
چگونگی تامین آورده و مصارف آن از وزیر صنعت سوال کرده و در عین حال پرسیده
که طرف ایرانی قرارداد با چه توجیهی در سهم 20 درصد سازمان گسترش (دولت) و
20 درصد شرکت بیتجربه در تولید خودرو قرار دارد و منافع ایران در این
قرارداد چگونه تضمین میشود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/