به گزارش خبرنگار خودروکار، با توجه به بررسی ها و محاسبات فعالیت های دوازده ماه گذشته تسلا از سوی بلومبرگ، این شرکت به طور متوسط ثانیه ای 8 هزار دلار برای تولید محصولات خود هزینه کرده است که اگر به همین روال ادامه دهد تا 6 آگوست سال 2018 تمام ذخایر تقدی خود را تمام خواهد کرد.
تسلا برای تولید مدل 3 از جیب می خورد
تسلا امیدوار است تولید انبوه مدل 3 به سرعت بتواند این هزینه ها و کمبود ذخایر مالی را برایش جبران کند. کارشناسان نیز می گویند تولید انبوه این مدل برای تامین مالی تسلا ضروری است. اما این خودروهای مدل 3 تسلا که نه تنها در رسیدن به رعت 100 کیلومتر در ساعت طی دو ثانیه، سریع هستند بلکه در سوزاندن اسکناس های این شرکت هم سریع عمل می کنند. در حال حاضر و با توجه به مشکلاتی که درخط تولید و مونتاژ این مدل برای تسلا وجود دارد و با اینکه تسلا حتی در اهداف خود تخفیف قائل شده، دستیابی به این تولید انبوه ممکن نیست.
بر همین اساس، ایلان ماسک از مشتریان خود خواسته برای تحویل خودروهای خود، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، بپردازند. به عنوان مثال تسلا از مشتریانی که برای خرید تسلا ردوستر جدید تمایل دارند، خواسته با وجودی که خودروی آن ها دو سال دیگر تحویل داده می شود، مبلغی معادل 250 هزار دلار را به عنوان پیش پرداخت بپردازند. حتی ممکن است تسلا برای کامیون برقی Semi که تولید آن از سال 2019 آغاز می شود، 5 هزار دلار پیش پرداخت تعیین کند.
تحلیلگر بلومبرگ برآورد می کند تسلا تا پایان سال 2018، نزدیک به 2 میلیارد افزایش سرمایه داشته باشد و با این حال او می گوید شاید این راه حل ها، تا حدی کمبود مالی تسلا را حبران کند اما برای پاسخگویی به تمام هزینه های این شرکت کافی نیست.
تسلا اما اطمینان داده که تا پایان ماه مارس سال آینده، پول کافی برای تولید 5 هزار دستگاه مدل 3 دارد و امیدوار است با فروش آن ها و همچنین به صورت موازی با برنامه هایی که برای کاهش هزینه ها در نظر گرفته، بتواند تا اندازه زیادی کمبودهای مالی خود را جبران کند.
ترجمه : گلنوش محب علی
منبع : usinenouvelle
انتهای پیام/