او با بیان اینکه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آن ها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.
این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه سازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقه های مفقوده خود برسد.
امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کمتری نسبت به واردات دارد، قطعه سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه
قراردادهای طراحی و قطعه سازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید
خودرو می تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن
قیمت قطعات مسائل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به
تجارت است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/